قیمت فعلی مرغ به ضرر مرغداران کرمانی است

قیمت فعلی مرغ به ضرر مرغداران کرمانی است
معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی کرمان گفت: قیمت گذاری فعلی مرغ با توجه به تاثیری که از بازار مرغ یزد می‌گیرد، به ضرر مرغ داران کرمان است.
احمد احسانی با بیان اینکه قیمت مرغ در کرمان از بازار یزد تاثیر می‌گیرد، اظهارکرد: مرغ در یزد کیلویی 6هزار و700تومان به فروش می‌رود، در حالیکه در کرمان  قیمت هر کیلو مرغ 200تومان ارزانتر است.
وی با بیان اینکه کاهش قیمت مرغ در کرمان به خروج مرغ از استان کمک می‌کند، افزود: از فردا نرخ گذاری مرغ در استان کرمان با هماهنگی با نرخ استان‌های همجوار نظیر یزد انجام می‌شود.
معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی کرمان یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ را کمبود نهاده‌های دامی و یا کاهش جوجه ریزی دانست و گفت: ظرفیت تولید مرغ استان پاسخگوی نیاز مردم استان نیست، در نتیجه مجبور به وارد کردن مرغ از دیگر استان‌ها هستیم.
احسانی بیان کرد:دولت باید با در اختیار گذاشتن نهاده‌های دامی با قیمت پایین و یا عرضه سویا و ذرت با نرخ دولتی به مرغ‌داران برای افزایش جوجه‌ریزی و افزایش تولید مرغ کمک کند.
وی تصریح کرد: در صورتی که هر کیلو مرغ در شرایط فعلی هفت هزار تومان به فروش برسد، به معنای برابری هزینه‌های تولید با سود است و تولید کننده ضرر نمی‌کند.
معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی کرمان با اشاره به اینکه در دوسال گذشته در ایام شب عید دچار کاهش مرغ شدیم، افزود: تدابیر خوبی توسط مدیران پشتیبانی امور دام و جهاد کشاورزی اندیشیده شده است وامسال قطعا هیچ کمبودی در عرضه مرغ گرم و منجمد نخواهیم داشت.
احسانی یکی از دلایل نگرانی مرغ‌داران را یکسان بودن قیمت مرغ منجمد و مرغ گرم دانست و گفت: مرغی که به صورت روزانه کشتار می‌شود و تولید کننده به قیمت آن چشم دوخته، باید حداقل 50تومان افزایش قیمت نسبت به مرغ منجمد داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: در استان کرمان تنها 50درصد تخم مرغ مورد نیاز تولید می‌شود و بقیه این محصول باید از دیگر استانها وارد شود .

 
نظرات شما
  •  

    دست اندركار گفت : ۹۲/۱۲/۲۴

    كسانيكه هيچ اطلاعي دزمينه ميزان توليدومشكلات توليدندارندبهتربودنظرنمي دادند

    پاسخ...
  •  

    دست اندركار گفت : ۹۲/۱۲/۲۴

    ميزان توليدمرغ ماهيانه توسط معاونت بهبودتوليدات دامي سازمان جهادكشاورزي باارائه آماردست اعلام مي شودوتائيديه جوجه يزي توسط سازمان دامپزشكي انجام مي شودنه تعاون روستايي

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com