قیمت شیر متناسب با افزایش هزینه ها نیست

قیمت شیر متناسب با افزایش هزینه ها نیست
مدیر عامل اتحادیه شرکت تعاونی دامداران شهرستان کاشان گفت: قیمت شیر خریداری شده از دامداران شهرستان با افزایش نرخ علوفه و هزینه های جاری متناسب نیست.
عباس گلفام اظهار داشت: 70 درصد گاوداری در شهرستان به صورت سنتی انجام می شود که  در این روش  افراد با نگهداری از تعداد چهار تا پنج گاو  به کار مشغول اند و جلوی ناهنجاری ها گرفته می شود.
وی افزود: حدود 50 هزار راس دام سنگین در شهرستان کاشان وجود دارد اما به دلایل مشکلات اقتصادی حدود 50 درصد از میزان دام در سال جاری کاسته شده است.
مدیر عامل اتحادیه شرکت تعاونی دامداران شهرستان کاشان گفت: کاشان دچار کمبود علوفه است اما سویا و ذرت وارداتی نیز به موقع به دست دامدارن نمی رسد که این امر مشکلات خاص خود را سبب شده است.
گلفام افزود: علوفه های یارانه ای باید با تایید حواله کارخانجات شیر به دست دامدارن برسد اما این کارخانجات علوفه را به دلالان می فروشند که به دنبال آن دامدار باید برای خرید به دلالان مراجعه کند.
وی  در ادامه با تاکید بر اینکه قیمت شیر خریداری شده  از دامداران با افزایش نرخ علوفه و هزینه های جاری متناسب نیست، یادآور شد: معتقدم با توجه به افزایش هزینه ها باید شیر را از گاوداران کیلویی دو هزار تومان خریداری کنند اما در عمل این نرخ 970 تومان است که موجب فشار به واحد های دامی  شده است.
این کارشناس صنعت دام افزود: یک لیر شیر سرشار از مواد گوناگون و مفید برای بدن است اما ملاحظه می کنیم که قیمت آن در بازار از نوشابه های خانواده که عامل پوکی استخوان و امراض دیگر است نیز کمتر شده است.
گلفام در ادامه گفت: البته کارخانجات لبنی به طور مداوم بر قیمت محصولات خود مانند پنیر و کره افزوده اند اما آنان همچنان شیر را به نرخ ارزان از تولید کننده خریداری می کنند به عبارت بهتر تولید کننده شیر و مصرف کننده در این میان متضرر شده اند.
به جای واردات گوشت یخی مازاد گوشت داخل ذخیره شود
وی در خصوص تولید گوشت قرمز شهرستان کاشان اظهار داشت: شهرستان به دلیل وضعیت کویری چراگاه زیادی ندارد و همواره گوسفنداران باید برای خوراک دام خود علوفه خریداری کنند.
مدیر عامل اتحادیه شرکت تعاونی دامداران شهرستان کاشان با انتقاد از واردات گوشت های یخی گفت: واردات برای تنظیم بازار در مواقع کمبود گوشت مرغ و گوشت گوسفند صورت می گیرد اما شرکت پشتیبانی امور دام باید توجه کند که وقتی در کشور تولید گوشت افزایش پیدا می کند باید در راستای حمایت از قشر دامدار گوشت دام آنها خریداری و در سردخانه ها برای تنظیم بازار ذخیره کند تا تولید کننده داخل متضرر نشود

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com