قیمت شیر بدون افزایش یا افزایش با شیب ملایم

قیمت شیر بدون افزایش یا افزایش با شیب ملایم
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: هنوز در مورد قیمت شیر تصمیم نهایی گرفته نشده است. اگر یارانه‌ به شیر اختصاص یابد ممکن است در قیمت آن تغییری ایجاد نشود و اگر یارانه اختصاص پیدا نکند، با یک شیب ملایم افزایش قیمت خواهیم داشت.
حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی از بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع بسته‌بندی که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد بازدید کرد و در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه یارانه شیر اختصاص یافته به دامداران در چه وضعیتی است و این یارانه چگونه به آنها پرداخت شد، گفت: آنچه که مربوط به سال 92 بود با رویکرد مثبت دولت انجام و یارانه سال 92 پرداخت شد.
وی افزود: دولت در اختصاص یارانه شیر، هم نگاه به مصرف‌کننده و هم نگاه به تولید‌کننده دارد بنابراین با رویکرد حمایت از مصرف‌کننده و اختصاص یارانه از افزایش قیمت‌ها جلوگیری می‌کند و با اختصاص یارانه به شیر در تولید شیر و اقتصادی کردن این تولید به دامداران کمک می‌کند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: موضوع قیمت شیر در کارگروه ستاد تنظیم بازار بررسی و پیشنهادهای اولیه مطرح و به دولت ارائه شده است. تصمیم نهایی در مورد قیمت شیر حتما با تامین منافع تولید‌کننده و مصرف‌کننده لحاظ می‌شود.
رکنی بیان داشت: اگر در تصمیم‌گیری نهایی یارانه‌ای به شیر اختصاص یابد ممکن است قیمت شیر تغییر نکند و اگر یارانه اختصاص نیابد قطعا با شیب ملایم افزایش قیمت خواهیم داشت.
وی افزود: رویکرد دولت نسبت به تعیین قیمت شیر مثبت است زیرا شیر یک ماده خوراکی ارزشمند محسوب می‌شود و همه جامعه باید بتوانند از آن بهره‌مند شوند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه یارانه شیر به صورت مستقیم به دامدار در سال جاری پرداخت می‌شود یا مانند سال 92 از طریق کارخانجات به دامداران اختصاص می‌یابد، اظهار داشت: سال گذشته یارانه شیر به وزارت صنعت و معدن اختصاص پیدا کرد و بعد از طی مراحل به کارخانه‌ها داده می‌شد و کارخانه‌ها نیز بر اساس یکسری اسناد و مدارک آن را به دامدار پرداخت می‌کردند بنابراین کارخانه ملزم بود که پول را با تأیید متولی کار یعنی تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها تحویل دامدار دهد.
رکنی اظهار داشت: کلیات کار ارزشمند بود ولی شیوه کار نیازمند رفع نواقص احتمالی است که اگر قرار شد امسال یارانه‌ای به شیر تعلق بگیرد این نواقص قطعا رفع خواهد شد.
وی افزود:‌از مبلغ 300 میلیارد تومان یارانه اختصاص داده شده به شیر در سال 92، 200 میلیارد تومان به دامداران پرداخته شده و هنوز صد میلیارد تومان آن پرداخت نشده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: در مورد باقی مانده یارانه شیر مشکلی وجود ندارد و در مراحل کار اداری  است و فقط بستگی به سرعت عمل کارخانه‌ها دارد که برای پرداخت آن به دامداران اقدام کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com