قیمت روز گوشت گوسفندی در بازار؟

قیمت روز گوشت گوسفندی در بازار؟
مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران کشور گفت: طی سه ماهه اخیر، متوسط نرخ گوشت گوسفندی هر کیلوگرم 21 هزار تومان در سراسر کشور ثابت بوده و تغییر چندانی نداشته است.
سعید سلطانی سروستانی افزود: قیمت گوشت گوسفندی تنها در ایام ویژه همچون عاشورا و تاسوا و عید قربان به دلیل افزایش تقاضا و وجود دلالان و واسطه گران افزایش می یابد که دامداران در افزایش نرخ گوشت قرمز نقشی نداشته و قیمت برای آنان همچنان ثابت است.
وی اظهار کرد: در سه ماهه اخیر، متوسط قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در سراسر کشور 21 هزار تومان بوده که در برخی از استان ها با نوسان 10 درصد مواجه بوده است.
وی ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله نیز 22 هزار تومان است که با نوسان 5 درصدی در استان های مختلف همراه است.
تغییر رنگ گوشت قرمز بهداشتی نیست
مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران کشور گفت: تغییر رنگ گوشت با منوکسید کربن از لحاظ بهداشتی صحیح نیست، مگر این که، برخی افراد سودجو بخواهند لاشه را با استفاده از این ماده تغییر رنگ داده و به بازار عرضه کنند.
به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: در حال حاضر بخش عمده کشتارگاه های صنعتی، واحدهای بسته بندی و مراکز عرضه گوشت کشور دارای مجوز فعالیت هستند و ناظران سازمان دامپزشکی به طور مستمر آنان را زیر نظر دارند.
به گفته وی، سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی نظارت بر فعالیت کشتارگاه های صنعتی، واحدهای بسته بندی و مراکز عرضه گوشت هستند.
سلطانی تاکید کرد: به طور حتم در صورت مشاهده تخلف از سوی ناظران مستقر در این مراکز گزارش به سازمان دامپزشکی کشور یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می شود تا با متخلفان برخورد شود.
وی اظهار کرد: به طور کامل رنگ طبیعی گوشت قرمز گوسفند و گوساله مشخص است و مردم به راحتی می توانند گوشت رنگ شده با گوشتی که رنگ طبیعی دارد را تشخیص دهند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com