قیمت ذرت و سویا در هرکیلوگرم مرغ گوشتی 130 تومان افزایش یافته است

قیمت ذرت و سویا در هرکیلوگرم مرغ گوشتی 130 تومان افزایش یافته است

ناصر نبی‌‏پور، مدیرعامل اتحادیه مرغ‌‏داران مرغ استان تهران, با بیان این مطلب گفت: «در ماه‌‏های پایانی سال گذشته قیمت جوجه از 350 تومان به حدود 500 تومان و قیمت نهاده‌‏ها از جمله ذرت از 170 به 225 تومان افزایش یافت.»
 به گزارش خبرگزاری ایلنا، در حالی که مقرر بود؛ وزارت بازرگانی مبلغ 100 میلیارد تومان به عنوان سوبسید به شرکت پشتیبانی امور دام پرداخت کند که این امر نیز علاوه بر افزایش قیمت نهاده‌‏ها در سال قبل اتفاق افتاد.
وی, با بیان مطلب فوق، افزود: در اواخر سال گذشته شرکت پشتیبانی امور دام امیدوار بود که مبلغ 100 میلیارد تومان بابت سوبسید ذرت از وزارت بازرگانی به منظور عرضه ذرت به قیمت 170 تومان در کل سال به تولیدکنندگان دریافت کند که این امر از سوی این وزارت‌‏خانه مورد موافقت قرار نگرفت.
نبی‌‏پور, با اشاره به فروش ذرت به قیمت 225 تومان از سوی شرکت پشتیبانی امور دام به مرغ‌‏داران، خاطرنشان کرد: قیمت ذرت تحویلی به مرغ‌‏داران از سوی شرکت پشتیبانی امور دام در حالی است که قیمت آن برای شرکت بالغ بر 228 تومان تمام می‌‏شود که امروز ذرت نسبت به سال قبل 55 تومان گران‌‏تر در اختیار تولیدکننده قرار می‌‏گیرد.
وی، تصریح کرد: در یک مرغ گوشتی 5/1 کیلوگرم ذرت مورد استفاده قرار می‌‏گیرد که قیمت ذرت هم اکنون در هر کیلو 80 تومان افزایش یافته, ضمن آن‌‏که سویا از 316 به 340 تومان افزایش قیمت داده که در هر کیلو قیمت مرغ گوشتی را تا 30 درصد بالا برده است.
مدیرعامل اتحادیه مرغ‌‏داران مرغ استان تهران, با بیان آن‌‏که در حال حاضر 130 تومان در هر کیلو تولید مرغ گوشتی قیمت ذرت و سویا افزایش یافته است، ‌‏بیان کرد: از بابت افزایش قیمت ذرت و سویا قیمت تمام شده تخم‌‏مرغ 82 تا 83 تومان دچار افزایش شده است.
وی، اظهارداشت: تحمیل فشار به تولیدکنندگان جهت کاهش قیمت‌‏ها علی‌‏رغم افزایش قیمت نهاده‌‏ها منطقی نیست ؛ زیرا در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت جهانی ذرت از 250 به 255 دلار با احتساب کرایه حمل و نقل 30 درصد قیمت آن نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
نبی‌‏پور، با بیان آن‌‏که با فرا رسیدن فصل گرما و کاهش مصرف قیمت گوشت مرغ و تخم‌‏مرغ کاهش می‌‏یابد، اعلام کرد: البته با توجه به افزایش قیمت نهاده‌‏ها کاهش قیمت‌‏ها از سوی غیرمنطقی به نظر می‌‏رسد.

 
کلمات کلیدی ذرت کنجاله
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com