قیمت خرید مرغ از کانال‌های نامشخصی به دست می‌آید

قیمت خرید مرغ از کانال‌های نامشخصی به دست می‌آید
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: سه استان شمالی کشور بالغ بر 28 درصد تولید مرغ کشور را دارند، اما قیمت خرید گوشت سفید از کانال‌های نامشخص دیگری به دست می‌آید.
رحمت‎الله سمیعی در جمع فعالان و پرورش دهندگان مرغ گوشتی استان گلستان اظهار کرد: در ماه‌های اخیر به دلیل عرضه بیش از حد مرغ، قیمت آن با روند چشمگیری کاهش پیدا کرد و این افت قیمت شدید موجب زیان به صنعت مرغداران شد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه کنترل جوجه‎ریزی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، افزود: استان گلستان توان جوجه‎ریزی 11 میلیونی را دارد که در حال حاضر نزدیک به 9 میلیون جوجه‎ریزی صورت می‎گیرد و با مدیریت لازم نیاز است این عدد در مرز 6 میلیون باقی بماند.
سمیعی ادامه داد: با مدیریت و پشتیبانی از مرغداران و خرید تضمینی مرغ از خسارت صنعت مرغداری تا حد قابل توجهی پیشگیری شد و خوشبختانه امروز قیمت‎ها در حالت مناسب‎تری قرار دارند.
وی با بیان اینکه تولید هر کیلوگرم مرغ با توجه به اینکه  قیمت جوجه یک روز 2 هزار و 100 تومان است، 4 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده است، بیان داشت: با توجه به دوره تولید و برآورد میزان سود، قیمت 4 هزار و 900 تومان برای هر کیلوگرم مرغ مناسب و منطقی است.
قیمت خرید مرغ از کانال‌های نامشخصی به دست می‌آید
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گلستان عنوان داشت: سه استان شمالی کشور بالغ بر 28 درصد تولید مرغ کشور را دارند، اما متأسفانه قیمت خرید از کانال‌های نامشخص دیگری به دست می‌آید و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به دنبال آن هستیم که قیمت فروش مرغ را دراستان‌ها تنظیم کنیم.
سمیعی به 100 هزار تن اضافه تولید گوشت مرغ در کشور اشاره و تشریح کرد: نیاز مصرفی کشور به گوشت مرغ 2 میلیون و 100 هزار تن است، اما اگر به هر دلیل نوسان ایجاد شود، مشکلات آن در بخش تولید مشهود می‎شود.
سرانه مصرف گوشت در کشور پایین آمده است
وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال 100 هزار تن اضافه تولید در کشور کنترل شود، بیان داشت: مصرف سرانه گوشت در کشور کاهش پیدا کرده و در حال حاضر سرانه مصرف گوشت قرمز و سفید 36 کیلوگرم در کشور است و  این در حالی است که میانگین دنیا 42 کیلوگرم و در کشور‌های توسعه‌یافته بالای 80 کیلوگرم است و این سرانه نیز عاملی بر میزان تولید مرغ در کشور است.
سمیعی با ابراز نگرانی از فارم‌های بزرگ به وجود آمده در استان بیان داشت: فارم‌های بزرگ در استان گلستان براساس یک سرمایه‌گذاری خواستی به وجود آمده‌اند، چراکه اگر چرخه تولید در پرورش مرغ گوشتی کامل شود 20 درصد هزینه مرغداری‌ها کاهش پیدا می‌کند، اما وضعیت موجود مانع از افزایش فارم‌های بزرگ می‌شود.
این مسئول در پایان با بیان اینکه تا دو سال آینده 50 درصد تولید مرغ‌های گوشتی از طریق فارم‌های بزرگ ایجاد می‎شود، بیان داشت: مرغداری‌های با فارم‌های کوچک بیش از 80 درصد مرغداران ما را تشکیل می‌دهند، بنابراین برای حفظ صنعت مرغداری و حفظ قیمت مرغ در حال حاضر از صدور مجوز ساخت سالن‌های جدید در استان گلستان جلوگیری کرده‌ایم.

 
نظرات شما
  •  

    ضرغامی مرغدار متضرر گفت : ۹۳/۱۰/۱۷

    اقای سمیعی لطفا با اطلاعات کاملا نادرست بیشتر از این ضربه به این صنعت شکسته نزنید.
    در چه زمان جوجه 21000 ریال بوده؟
    مرغ 45000ریال در چه زمان بوده؟
    با این حساب شما بابت هرکیلو مرغ 10500یعنی 25%کل هزینه را به جوجه اختصاص دادن؟؟
    مسولینی شبیه شما هستند که بازار مرغ را این چنین اشفته کردن.
    به نظر شما قیمت مرغ به صورت نقدی باید چند باشد ؟

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۱۰/۱۷

    سلام، خواهش میکنم از مسئولین دلسوز و محترم یکبار واسه همیشه در اقدام جهادی دست دلالان رو از نرخ مرغ کوتاه کنند تا از رو به نابودی صنعت مرغداری جلوگیری بشه،

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۱۰/۱۸

    قیلتر کم داشتیم که ITP هم یاد گرفت که خبر ها رو فیلتر کنه و نظر مرغدار رو که وقت میزاره ایرادها رو میگه حالا خواه وزیر باشه یا وکیل .
    ولی باید یادبگیرم و بفهمیم itp هم هر خبر رو به راست یا دروغش نگاه نمی کنه فقط منافع خودش.
    الان یک ماه است صفحه اول این سوال بی مورد اختصاص داده که نظرتان راجب به این خارج وداخل سالن مرغداری کاشی شود چیست؟
    ول کن این سوال ....نیست انوقت درد دل مرغدار که دارد می سوزد را سانسور می کنه.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com