قیمت تضمینی مصوب برای خرید مرغ غیرکارشناسی است

قیمت تضمینی مصوب برای خرید مرغ غیرکارشناسی است

 مدیرعامل اتحادیه مرغداران خراسان شمالی، قیمت تضمینی مصوب برای خرید مرغ را غیر کارشناسی دانست.به گزارش ایسنا، عباسپور - مدیرعامل اتحادیه مرغداران خراسان شمالی - در این خصوص اظهار کرد: با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها ، قیمت تضمینی مرغ بر اساس قیمت جوجه یکروزه شش هزار ریال اعلام شد، این در حالی است که با اجرای طرح ، مرغداران جوجه یک روزه را 12 هزار ریال خریداری کردند. 

وی خاطرنشان کرد: اوایل اجرای طرح ، قیمت مرغ 25 هزار و 500 ریال اعلام شد که با پیگیریهای صورت گرفته قیمت تا 26 هزار و 500 ریال نیز افزایش یافت، این در حالی است که مرغداران جوجه یک روزه را هفت هزار و 500 تا هشت هزار ریال خریداری کرده‌اند. 
وی بر لزوم بررسی و کارشناسی قیمت واقعی خرید تضمینی مرغ تأکید کرد و افزایش نرخ خرید تضمینی را تا دو هزار ریال خواستار شد. 
وی تصریح کرد: قیمت غیرواقعی سبب می‌شود مرغداران ، تولیداتشان را به واسطه‌ها بفروشند ، این در حالی است که بدهکاری اغلب مرغداران به بانک‌ها به دلیل عدم بازگشت سرمایه آنان از بازار است. 
عباسپور در ادامه ، همیاری بانک‌ها در خصوص اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به اتحادیه برای خرید و عرضه مرغ به بازار را خواستار شد . 
وی همچنین خاطرنشان کرد: 68 واحد مرغداری استان نیازمند تجهیز و نوسازی واحدهایشان هستند که در این راستا باید حمایت شوند

 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com