قیمت تخم‌مرغ قابل کنترل نیست!

قیمت تخم‌مرغ قابل کنترل نیست!
معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این‌که بیشترین حساسیتها در برابر افزایش قیمت مرغ است، گفت: به همین دلیل با برنامه‌ریزیهای انجام شده از حدود یک ماه قبل به میزان کافی جوجه‌ریزی شده و در حال حاضر انبارهای پشتیبانی امور دام از گوشت مرغ پُر است، اما از نظر تولید تخم‌مرغ کمبود وجود دارد.
محمد مشکورزاده عنوان کرد: در حال حاضر برای تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم در ماه رمضان کمبودی از نظر گوشت قرمز، مرغ و شیر وجود ندارد.
وی با بیان این‌که همواره میزان تولید تخم‌مرغ در استان نسبت به سرانه مصرف، کم بوده است، افزود: استان از نظر تولید تخم‌مرغ کمبود دارد و به همین دلیل این کمبود با واردات از استانهای دیگر جبران می‌شود. در نتیجه قیمت تخم‌مرغ قابل کنترل نیست و کشش بازار، قیمت آن را تعیین می‌کند که در حال حاضر نیز با قیمت هر کیلوگرم 2 هزار و 800 تومان یا هر عدد 200 تومان عرضه می‌شود.
معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: روزانه 80 تا 100 تن شیر با نرخ هر کسیه 900 گرمی 600 تومان، در سطح شهر توزیع می‌شود و از این نظر نیز کمبودی وجود ندارد اما هنوز به قیمت عادلانه از دامدار خریداری نمی‌شود، در حالی که قیمت درخواستی معاونت تولیدات دامی و دامداران برای تحویل شیر به کارخانجات به قیمت هر لیتر 520 تومان بود در حال حاضر با قیمت 420 تا 450 تومان از دامدار خریده می‌شود که ناعادلانه است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com