قیمت تخم‌مرغ باید منطقی شود

قیمت تخم‌مرغ باید منطقی شود

خبرگزاری فارس - رئیس سازمان بازرگانی خراسان رضوی گفت: قیمت تخم‌مرغ باید منطقی شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از سازمان بازرگانی خراسان رضوی، علی صفرزاده در جلسه شورای نظارت و کنترل بازار استان اظهار داشت: مازاد تولید تخم مرغ استان باید با تسهیل شرایط و حمایت‌های دستگاه‌های مرتبط به سایر کشورها صادر شود.
وی با تاکید بر ضرورت حمایت‌های یارانه‌ای علاوه بر جوایز درباره صادرات تخم مرغ استان افزود: تامین نقدینگی و منابع مالی تشکل‌های اصلی مرغ تخم‌گذار توسط بانک‌ها نیز از دیگر ضروریات حمایت از صنعت مرغ تخم‌گذار استان است.
صفرزاده تصریح کرد: خرید، ذخیره‌سازی و صادرات مازاد تولید تخم مرغ استان، فرهنگ‌سازی در صنوف و مصرف‌کنندگان و حذف گله‌های مازاد از چرخه تولید، به منظور اعمال حمایت از صنعت مرغ تخم‌گذار استان ضرورت دارد.
وی با انتقاد از نبود آمار مناسب از وضعیت تولید تخم مرغ گفت: تولید تخم مرغ در استان بیش از مصرف سرانه و نیاز استان است و در زمینه نظم‌دهی به این امر و افزایش بهره‌وری و حضور در بازارهای پرمخاطره باید اقدامات لازم توسط دستگاه‌های متولی صورت پذیرد.
رئیس سازمان بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه در شرایط کنونی با افزایش قیمت دان و کاهش غیرمنطقی قیمت تخم مرغ، تولیدکنندگان تخم مرغ استان متضرر می‌شوند، افزود : قیمت تخم مرغ باید منطقی شود، ضمن اینکه نرخ‌های تحمیلی زیاد نیز قابل قبول نیست.
وی با تاکید بر لزوم برخورد با واحدهای جوجه‌ریزی متخلف، تصریح کرد‌: واحدهای غیرمجاز باید شناسایی شده و شرکت های پخش برای کم کردن فاصله تولید و مصرف و حذف واسطه ها ایجاد شود.
صفرزاده تنها تشکل قانونی مرغ تخم‌گذار را در استان، اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرغ داران تخم گذار دانست و اظهار داشت: تشکل سازی و نهادسازی در این صنعت نیز ضرورت دارد.
 

 
کلمات کلیدی قيمت تخم مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com