قیمت تخم مرغ در محل مرغداری تعیین شد

قیمت تخم مرغ در محل مرغداری تعیین شد
دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار گفت: براساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار، قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ شناسنامه دار در محل مرغداری دو هزارو 850 تومان تعیین شده است.
ˈسیدفرزاد طلاکشˈ افزود: طبق قیمت مصوب، هر شانه 30 تایی (حدود 2 کیلوگرم) تخم مرغ شناسنامه دار با درج تاریخ و سلفون باید در عمده فروشی ها سه هزار تومان و در خرده فروشی ها با قیمت شش هزارو 600 تومان عرضه شود.
وی اظهارداشت: با توجه به هزینه های تمام شده تولید، قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در محل مرغداری ها سه هزارو 50 تومان تخمین زده شده ، اما در تفاهم نامه ای با وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت توافقی هر کیلوگرم تخم مرغ در محل مرغداری دو هزارو 850 تومان است.
طلاکش ادامه داد: تمامی مراکز عرضه از جمله عمده فروشی ها، میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای و خرده فروشی ها باید تخم مرغ شناسنامه دار را طبق قیمت مصوب و درج تاریخ و قیمت به بازار عرضه کنند.
دبیرکل کانون سراسری انجمن های صنفی، وجود دلالان و کنترل ناکافی قیمت ها توسط دستگاه های نظارتی در زنجیره توزیع تا مصرف را از عوامل گران فروشی برشمرد و تصریح کرد: این کم توجهی در شبکه توزیع تا مصرف موجب افزایش قیمت ها در بازار توسط دلالان، سوء استفاده گران و خرده فروشان نیز شده است.
طلاکش از مصرف کنندگان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه گرانفروشی موارد را از طریق تلفن 124 به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کنند، تا با گران فروشان برخورد قانونی شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com