قیمت تخم مرغ با واردات از ترکیه روند نزولی به خود گرفت

قیمت تخم مرغ با واردات از ترکیه روند نزولی به خود گرفت
در حالی که مقرر شده بود خسارت ناشی از معدوم سازی واحدهای مرغداری آلوده به آنفلوآنزای مرغی پرداخت شود، تاکنون خسارتی به واحدهای بهره برداری تعلق نگرفته است. 
رییس هیات مدیره جامعه دامپزشکان ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: در حالی که کانونهای آلوده به آنفلوآنزای مرغی شناسایی شده و اقدامات اولیه برای کنترل و مهار بیماری صورت گرفته است، هنوز خسارت واحدهایی که مرغهای آنها برای جلوگیری از شیوع آلودگی معدوم شده اند، پرداخت نشده است.
ناصر نبی پور افزود: وزیر جهاد کشاورزی با توجه به اهمیت کنترل کانونهای مشکوک به آلودگی اعلام کرده بود خسارت واحدهای پرورش مرغهای تخم گذار در استانهای تهران، البرز و قم را پرداخت می کند، تاکنون اقدامی برای جبران ضرر و زیانهای وارده صورت نگرفته است.
وی خاطرنشان کرد: هرچند کانونهای آلوده شناسایی شده است، اما می توان گفت 42 درصد از سهم تامین تخم مرغ در استانهای آلوده از بین رفته و به همین دلیل قیمت تخم مرغ افزایش یافت.
نبی پور ادامه داد: افزایش تخم مرغ تا 200 تومان به ازای هر عدد باعث بروز مشکلات فراوانی برای اقشار آسیب پذیر شد. به نحوی که سرانه مصرف تخم مرغ به شدت کاهش یافته است.
روند نزولی قیمت تخم مرغ آغاز شد
وی تصریح کرد: با توجه به واردات تخم مرغ از کشور ترکیه به ایران، جو روانی بازار تغییر یافته و روند نزولی قیمت تخم مرغ آغاز شده است.
وی یادآور شد: حجم تخم مرغ وارداتی کمتر از سه هزار تن اعلام شده که تنها تولید سه روز واحدهای تولیدی کشور است. اما نفس واردات باعث کنترل بازار شده است
 
نظرات شما
  •  

    free گفت : ۹۰/۰۲/۰۵

    چرا جلوی واذدات بی رویه گرفته نمیشود پارسال تخم مرغ در مشهد کیلویی 730 تومان بود

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com