قیمت بین2650 تا2900 برای تولیدکنندگان متعادل است

قیمت بین2650 تا2900 برای تولیدکنندگان متعادل است

دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلو گوشت مرغی که به‌دست مصرف‌کننده می‌رسد به‌طور میانگین بین 2650 تا 2900 تومان است، افزود: این قیمت‌ها برای تولید‌کنندگان قیمت متعادلی است.
دکتر علی آذروش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در برخی نقاط متاسفانه هر کیلو گوشت مرغ را با قیمت 3000 تومان نیز می‌فروشند، ضمن نامعقول دانستن این قیمت، گفت: اوایل سال جاری پس از یک نشست کارشناسی توسط مسوولان ذ‌ی‌ربط قیمت‌های 1650 تا 1800 تومان برای فروش هر کیلو مرغ زنده مناسب اعلام و البته 10 درصد نوسان و رسیدن این قیمت‌ها به حدود 1900 تومان در هر کیلو نیزپیش‌بینی شد.
وی با بیان اینکه قیمت هر کیلو مرغ آماده طبخ درحال حاضر2700 تا 2800 تومان است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سه ماهه تابستان قیمت‌ها زیر قیمت تمام شده بود و اکثر تولید‌کنندگان این بخش متضرر شدند ولی در حال حاضر قیمت‌ها متعادل است و به هیچ‌وجه این قیمت‌ها را نمی‌توان به آزاد شدن یارانه‌ها ارتباط داد.
وی با اشاره به بیماری‌های شایع تنفسی و سایر بیماری‌هایی که معمولا در فصول سرد متوجه واحدهای مرغداری می‌شود و همچنین استفاده از سوخت بیشتر برای گرم کردن این واحدها گفت: افزایش اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه در واحدهای مرغداری و همچنین استفاده بیشتر از سوخت باعث افزایش هزینه‌ها و در نتیجه باعث افزایش قیمت تمام شده تولیدات این بخش می‌شود به همین اصولا تولیدات این بخش در فصول سرد سال 10 درصد گران‌تر از سایر فصول می‌شود.
آذروش خاطرنشان کرد: تاکنون تولید‌کنندگان در بخش مرغ گوشتی تولید خود را براساس برنامه پیش برده‌اند و قطعا امسال براساس این برنامه به تولید‌ یک میلیون و 600 هزار تن گوشت مرغ دست خواهیم یافت.
دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور با یادآوری اینکه معمولا در شش ماهه دوم سال نسبت به شش ماهه اول سال میزان تقاضا نسبت به میزان عرضه در بخش مرغ گوشتی افزایش می‌یابد، ادامه داد: ما در حال حاضر نیز این افزایش تقاضا را داریم که البته از دلایل آن، تغییر ذائقه مردم در فصول سرد و افزایش قیمت سایر مواد پروتئینی همچون ماهی است.
عضو هیات مدیره تعاونی‌ مرغداران مرکز افزایش نظارت‌های بهداشتی و افزایش هزینه سوخت در فصول سرد را در بالا رفتن قیمت تخم‌مرغ نیز موثر دانست و افزود: البته در بخش مرغ تخمگذار کیفیت تخم‌مرغ ارسالی به بازار تفاوت ملموسی نسبت به سال گذشته دارد چراکه شرکت‌های بسته‌بندی روز به روز در حال افزایش هستند. ضمن اینکه در شش ماهه اول پایین بودن میزان عرضه را نسبت به تقاضا در تخم‌مرغ داشته‌ایم.
وی تاکید کرد: در حال حاضر قیمت 1450 تا 1550 در هر کیلو تخم‌مرغ تولید‌کنندگان را در حاشیه امنی قرار می‌دهد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com