قول دولت برای خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان

قول دولت برای خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان
قائم‌مقام معاونت بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی از مصوبه ستاد تنظیم‌بازار برای تامین و توزیع گسترده جو به قیمت تعادلی خبر و اطمینان داد: بعد از اتمام ماه مبارک رمضان، دولت برای خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان وارد عمل خواهد شد.
حسین مدرس‌خیابانی گفت: ستاد تنظیم بازار به منظور حمایت از تولید داخلی و ایجاد تعادل در بازار نهاده‌های دامی، مصوب کرد که شرکت پشتیبانی امور دام از طریق اتحادیه‌های تعاونی و تشکل‌های تولیدی دامداری، جو را به قیمت تعادلی و به صورت گسترده توزیع کند.
قائم‌مقام معاونت بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی با تاکید بر اینکه مدتها است که وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار مرغ برنامه منسجمی را تدارک دیده است، افزود: توافق‌نامه دوجانبه‌ای میان وزارت بازرگانی و جهاد کشاورزی به امضا رسیده است که بر اساس آن، وزارت بازرگانی اطمینان داده که مرغ مازاد بر نیاز بازار داخلی را از تولیدکنندگان خریداری کند.
وی سقف ظرفیت اسمی تولید مرغ در کشور را 2 میلیون تن عنوان و تصریح کرد: وزارت بازرگانی در خصوص مرغ مازاد بر نیاز بازار به تولیدکنندگان اطمینان می‌دهد که تولیدات آنها را خریداری کرده و ذخیره‌سازی خواهد کرد تا در ایام پرتقاضا از جمله ماه مبارک رمضان آن را روانه بازار کند.
به گفته مدرس‌خیابانی، همچنین دولت برای مازاد بر نیاز بازار نیز، در حال تدبیر است تا برای صادرات مرغ مازاد اقداماتی را انجام دهد.
وی اظهار داشت: مرغ توزیع شده در ایام ماه مبارک رمضان برای تعادل در بازار، از محل ذخیره‌سازی‌هایی است که وزارت بازرگانی در ایامی که تولید کشور بیش از نیاز بوده است، صورت داده است، البته تردیدی وجود ندارد که با اتمام ماه مبارک رمضان، وزارت بازرگانی برای خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان، اقدام کرده و آن را جمع آوری وذخیره‌سازی خواهد کرد.
قائم‌مقام معاونت بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی با اشاره به وجود ذخایر مطلوب مرغ در کشور، خاطرنشان کرد: البته برای این کالا نیز تدارک دیده‌ایم که مسیر صادرات و پرداخت مشوق و یارانه‌های صادراتی را دنبال کنیم.
وی تاکید کرد: وزارت بازرگانی همواره برای جمع‌آوری مرغ مازاد بر نیاز بازار برنامه داشته و هم اکنون نیز به دلیل ماه مبارک رمضان، خرید را متوقف کرده است، ولی بعد از اتمام این ماه مبارک و از طریق شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان مباشر، کار جمع‌آوری مرغ مازاد در 31 استان کشور را آغاز خواهیم کرد.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار و کارشناس گفت : ۹۰/۰۵/۲۰

    آقای قائم مقام دستت درد نکنه .... مواظب باش اینقدر به فکر مرغدارها هستی یه وقت مریض نشی..... داداش من اگه راست میگی ذرت و سویا بین مرغدارها توزیع کن .... نکنه توی انباری , جایی جو در حال فاسد شدن دارین.... عزیز دل من کجای دنیا جو به مرغ میدن فکر کنم مرغ رو با گاو و گوسفند اشتباه گرفتین .. در ضمن به شما بعنوان یک کارشناس قول بدم که مرغ ما رو هیچ کشوری نمیخره .. چون با این صنعت وابسته ای که همه نهاده های مورد نیازش وارداتیه و هیچ یارانه ای هم به تولید کنندش نمیده قیمت تمام شده ما با هیچ کشوری حتی افغانستان قابل رقابت نیست... متاسفم خواب دیدید خیر باشه...

    پاسخ...
  •  

    شهریار گفت : ۹۰/۰۵/۲۳

    حاجی دو ساعته دارم به این خبر می خندم دست شما درد نکنه.
    ببینید مملکت دسته چه آدمای (؟) افتاده !
    آخه مرد حسابی چند کلاس سواد داری؟جو رو مرغدار میخواد چیکار؟اگه راست میگید دارید گندم صادر میکنید چراغی که خانه رواست..... همین گندم هر وقت مرغدار خواست بهش بدید .جو رو هم صادر کنید لهستان اونا باهش مرغ تولید کنن ما بلد نیستیم.حالا بماند که من خودم باجیره گندم دار مخالفم ولی جهنم، ذرت و سویا که کار شماها نیست به همین گندمش راضی هستبم.

    پاسخ...
  •  

    احمد پور گفت : ۹۰/۰۵/۲۵

    همون بهتر که خریداری نکنه . حتما باز میخواد کیلویی 2 تا 2100 بخره . تو جوب بریزیم بهتره .

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com