قوانین دامپزشکی قدرت اجرایی کافی ندارد

قوانین دامپزشکی قدرت اجرایی کافی ندارد

قوانین و مقررات دامپزشکی به دلیل کاربرد ضعیف در محاکم قضایی قدرت اجرایی کافی ندارد.
مدیرکل حقوقی سازمان دامپزشکی در گفت‌وگو با ایانا گفت: ضعیف عمل کردن قوانین و مقررات و نبود قدرت اجرایی کافی قدرت دفاعی پرونده‌های امور دامی را کاهش می‌دهد.
سلیم جو گفت: قدمت 35 ساله قوانین دامپزشکی و عدم تغییرات زمانی در حال حاضر در اجرای حکم و گرفتن رای به نفع سازمان دامپزشکی و کاهش جرایم دامی از عمده مشکلات قوانین حقوقی سازمان دامپزشکی محسوب می‌شود.
وی افزود: به همین جهت طرحی در اصلاح قانون و مقررات دامپزشکی از سوی سازمان دامپزشکی به مجلس ارایه شده که در حال بررسی است.
وی خاطرنشان کرد: تخلفات در دامپزشکی در سه مرحله قبل از کشتار و زمان کشتار که در مکان آن تخلف انجام می‌َود و بعد از کشتار دام که مربوط به فرآورده دامی ازجمله سوسیس و کالباس است سست می‌گردد.
وی اضافه کرد: مجازات متخلفان امور دام و عمدتا به‌صورت جریمه نقدی و بعضا تا سقف شش میلیارد و 400 میلیون ریلا است و حبس‌های از مدت شش ماه تا چند سال به‌علت تعدد و تکرار تخلف صورت می‌گیرد.
وی اظهار داشت: علاوه بر سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت و درمان در زمینه تخلف دامپزشکی و تولید داروهای غیرقانونی دام فعالیت می‌کند که بیشتر تخلفات در حوزه بعد از کشتار فرآورده‌های دامی صورت می‌گیرد. 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com