قوانین باید صادرات محور باشد

قوانین باید صادرات محور باشد
معاون بهبود امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولیدات بخش کشاورزی باید قدرت رقابت با محصولات دنیا را داشته باشد و زبان تجاری مناسب برای عرضه محصولات داشته باشیم.
حسن رکنی در همایش بررسی فرصت‌های تجاری نمایشگاه بین‌المللی و صنعت دام، طیور و دامپزشکی VIV ایران-کیش با اعلام این خبر اظهار داشت: اگر می‌خواهیم تولید مناسبی داشته باشیم و به دنیا عرضه کنیم باید محصولات قدرت رقابت‌پذیری داشته باشد و اگر این رقابت‌پذیری ایجاد نشود محصول تولیدی در رقابت حذف خواهد شد.
معاون بهبود امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: در صورتی می‌توان محصولات را جهانی کرد که بهره‌وری تولید افزایش یابد تولیدات با استاندارد‌های دنیا سازگاری داشته باشد و قیمت تمام شده تولید هم  کاهش یابد.
وی افزود: در صورتی که نتوانیم تولیدات خود را با این استاندارد‌ها تطبیق دهیم بازار‌های منطقه را از دست خواهیم داد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر علوم بخش تولید باید به روز و متصل به اطلاعات پیشرفته دنیا باشد.
رکنی گفت: اگر زمانی دهکده جهانی مطرح می‌شد خیلی قابل لمس نبود اما امروزه اطلاعات آن سوی دنیا به راحتی قابل دسترس است و تولید‌کنندگان باید خود را مجهز به این علوم بکنند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز فرصت مناسبی برای کسب این علوم و نیز تعامل دوسویه تولید‌کنندگان با صنعتگران است تا اطلاعاتشان رد و بدل شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: تمام امور اجرایی باید به طور مهندسی انجام شود، مهندسی سال‌های گذشته به کار تولید امروز نمی‌آید و باید این اطلاعات به روز شود.
رکنی همچنین گفت: سیاست‌ها و برنامه‌ها نیز باید بر مبنای صادرات تنظیم شود، بعضی مواقع تولید مناسبی داریم اما زبان تجاری مناسب با دنیا را نداریم.
وی ادامه داد: رویکرد قوانین به سمت و سوی واردات است و برای اینکه چرخه واردات و صادرات کنونی برعکس شود و صادرات فزونی یابد باید رویکرد قوانین صادرات محور باشد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنان بر تبدیل علم به ثروت تاکید کرد و گفت: تا زمانی که علوم ما توان ثروت‌سازی نداشته باشد، زود فراموش می‌شود و کارایی لازم را نخواهد داشت.
وی گفت: امیرالمومنین (ع) الگوی کامل برای تبدیل علم به ثروت است چرا که زمان برداشت محصولات دامن حضرت همواره پر از زر و سکه بود اما هیچ وقت آن را برای خودش استفاده نمی‌کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com