قوانین بانکی 50 درصد مرغداران را از دریافت تسهیلات محروم خواهد نمود

قوانین بانکی 50 درصد مرغداران را از دریافت تسهیلات محروم خواهد نمود
محمد یوسفی - مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان تهران - در حالی که طرح بهینه سازی مصرف انرژی درصنعت مرغداری را طرحی کاملا موثر و عالی در کاهش سوخت دانست اعلام کرد: قوانین و ضوابط بانکی به شکلی است که یا امور ارائه تسهیلات را کند می کند و یا مانع دریافت تسهیلات توسط مراجعین و نیازمندان می شود
وی ادامه داد: بانک عامل به ازای هر 4 میلیون تومان یک ضامن کارمند می خواهد که یک مرغدار برای دریافت 40 میلیون تومان باید 10 نفر ضامن را به بانک معرفی کند و یا ضمانت نامه ای را که نقد باشد، در اختیار بانک قرار دهد و اکثریت مرغداران ضمانت ها و وثیقه های خود را بابت سایر مسائل مالی که در سال های گذشته برای مرغدار پیش آمده، در اختیار بانک قرار داده است و هم اکنون وثیقه ای ندارد و اینگونه مسائل و خرده سنگها باعث شده که بیش از 50 درصد مرغداران شرایط دریافت تسهیلات را نداشته باشند.
وی تاکید داشت: در این فرصت باقی مانده دولت و بانک ها باید شرایطی را ایجادنمایند تا متقاضیان بتوانند راحت تر اقدام به دریافت این تسهیلات نمایند. یوسفی تاکید داشت که اگر میزان سوخت مصرفی در مرغداران گوشتی را به ماتفاوت بهای سوخت 16.5 تومانی فوب خلیج فارس ضرب کنیم، خواهیم دید که اگر دولت این وام را به صورت بلاعوض در اختیار مرغدار قرار دهد، باز هم دولت سود کرده.
در بخش دیگری از نشست خبری که در اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی برگزار شد اقای مهندس مقدم نیا - مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران - عنوان کرد:طرح اصلاح ساختار سوخت مرغداری ها در یک بازه زمانی 5 ساله اجرا خواهد شد. وی افزود: افزود: بهبود سیستم تهویه سالن ها، افزایش راندمان و عایق کاری دیواره سالن ها از دیگر مسایل مورد نظر در طرح بهینه سازی مصرف سوخت است.
مقدم‌نیا تاکید کرد:‌ اجرای این طرح برای کاهش هزینه‌های تولید ضروری است چراکه هر لیتر گازوئیل در حال حاضر 150 تومان است و ممکن است سال‌های آینده بر این مبلغ افزوده شود که باعث افزایش شدید قیمت تمام شده می‌شود. لذا برای ورود به بازارهای صارداتی باید قیمت تولید رقابتی شود.
مقدم نیا تصریح کرد: ارایه  تسهیلات یارانه ای برای بهینه سازی مصرف انرژی دراختیار بانک کشاورزی خواهد بود که با بخشودگی 10 درصد کارمزد،  مرغدار 4 درصد کارمزد پرداخت می کند.
وی افزود: 27 درصد اعتبارات طرح در قالب "خود اجرایی" بوده است که در اختیار صندوق توسعه کشاورزی قرار گرفته و مرغدار می تواند طرح را با یکی از شرکتهای سازنده منتخب اجرا کند و پس از اجرا، 30 درصد هزینه های انجام شده را نقدا دریافت کند.
مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به افزایش قیمت نهاده ها، هزینه های کارگری و غیره، اظهار داشت: مرغداران از ابتدای سال جاری در حال ضرر دادن هستند.
وی افزود: اتحادیه مرغداران بر اساس کار کارشناسی قیمت هر کیلو مرغ زنده را برای مقابله با زیان مرغداران، 2500 تومان پیشنهاد داد.
مقدم نیا اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی نیز با مطالعات کارشناسی گسترده، بهای پایه 2 هزار و 360 تومان را برای هر کیلو مرغ زنده در درب مرغداری تعیین و موارد را به وزارت بازرگانی منعکس کرد.
وی خاطر نشان ساخت: قیمت پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی با حداقل سود پیش بینی شده برای تولیدکننده بود اما تا کنون وزارت بازرگانی نظر خود را در رابطه با قیمت کف مرغ اعلام نکرده است.
مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به درخواست تجمع مرغداران استان های مختلف و رد این درخواست، گفت: قرار بود با تشکیل جلسه در وزارت بازرگانی نظرات مرغداران بررسی شود، اما تا کنون این جلسه برگزار نشده است.
وی از ارسال نامه به نهاد ریاست جمهوری خبرداد و افزود: وزارت بازرگانی مرغ را همچون سایر کالاها نظیر شکر و غیره می داند.
مقدم نیا تصریح کرد: مرغ یک کالای فاسدشدنی است و قابل انبار کردن نیست ضمن آنکه افزایش طول دوره پرورش سبب متضرر شدن تولیدکننده و مصرف کننده می شود.
وی مرغ را کالایی با حساسیت بسیار بالا توصیف و خاطر نشان ساخت: در حال حاضر هر کیلو مرغ زنده در درب مرغداری ها به بهای 2 هزار و 150 تومان به فروش می رسد.
 
کلمات کلیدی تسهیلات
نظرات شما
  •  

    ضرغامی مرغدار گوشتی گفت : ۹۰/۰۴/۲۱

    باتشکر از مسولین که در تسریع این طرح نقش دارند چرا اگر کسی که در بانک کشاورزی حساب اعتباری ندارد باید ازگرفتن این وام محرم بماند .

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com