قطب های تولید گوشت مرغ کشور مصون از بیماری تنفسی

قطب های تولید گوشت مرغ کشور مصون از بیماری تنفسی
دبیر انجمن مرغداران گوشتی گفت: قطب های تولید مرغ کشور از بیماری تنفسی مصون مانده و نباید خیلی سریع در رابطه با واردات تصمیم گیری کرد. 
علی آذروش، در گفتگو با خبرنگار موج با اعلام این مطلب اظهار داشت: با اقدامات سازمان دامپزشکی بحران پیش آمده در برخی استان ها به خوبی کنترل شده است.
وی افزود: دامپزشکی بر اساس قوانین بین المللی وارد عمل شده و در هر نقطه ای که گله مشکوک وجود داشت، صرف نظر از درگیر بودن منطقه، معدوم سازی انجام شد.
آذروش تصریح کرد: بیماری های تنفسی بیشتر در استان های تهران، البرز، قزوین و بخشی از قم شایع شده بود و این بیماری به استان های دیگر سرایت نکرد.
وی خاطر نشان ساخت: بیشترین میزان تولید گوشت مرغ در استان های گلستان، مازندران، گیلان، خراسان، مرکزی، سمنان و همدان انجام می شود.
دبیر انجمن مرغداران گوشتی افزود: با توجه به تمهیدات سازمان دامپزشکی، خوشبختانه بیماری تنفسی به قطب تولید مرغ نرسید.
وی در خصوص تولید تخم مرغ نیز اظهار داشت: در حال حاضر برخی استان ها وارد چرخه تولید تخم مرغ شده و در کلان کشور مشکلی وجود ندارد.
آذروش 61 کشور جهان را درگیر بیماری دانست و در رابطه با سکوت دامپزشکی برای اعلام دلیل اصلی تلفات در گله های ایران، گفت: تا آزمایشگاه مرجع نتایج را اعلام نکند، سازمان دامپزشکی نمی تواند در این رابطه اظهار نظر کند.
وی افزود: هنوز گزارشی از سوی فائو در رابطه با شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ایران منتشر نشده است.
دبیر انجمن مرغداران گوشتی تاکید کرد: اعلام شتابزده نام یک بیماری تاثیر مستقیم بر صادرات گوشت مرغ ایران خواهد داشت، لذا دامپزشکی تا اطمینان کامل نبایستی در این زمینه اظهار نظر کند.
وی اقدامات صندوق بیمه برای پرداخت خسارات مرغداران طبق جدول تعرفه ای را مناسب ارزیابی و اظهار داشت: باید در تعرفه های این صندوق طی سال جاری بازنگری لازم انجام شود.
آذروش نبود آلودگی در انسان را نشانه عملکرد موثر دامپزشکی دانست و گفت: در کشورهایی نظیر بنگلادش، اندونزی و مصر تلفات انسانی گزارش شده اما در ایران حتی یک مورد تلفات نیز نداشته ایم.
 
کلمات کلیدی بیماری تنفسی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com