قزوین، رتبه نخست تولید شیر روزانه به ازای هر راس دام

قزوین، رتبه نخست تولید شیر روزانه به ازای هر راس دام

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این استان رتبه اول در میانگین تولید شیر روزانه به ازای هر راس دام را دارا می باشد.
به گزارش موج به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مهندس ناطق معین الدین افزود: سالانه بیش از 360 هزار تن شیر در این استان تولید می شود که این استان، رتبه نهم کشور را در زمینه تولید شیر دارا است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر استان قزوین دارای 217 واحد گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت 20هزار و 647 راس و 98 واحد گاوداری شیری سنتی با ظرفیت دو هزار و 488 راس است.
معین الدین در ادامه به طرح رکورد گیری و ثبت مشخصات گاو شیری اصیل در این استان اشاره کرد و افزود: این طرح در پایان سال 1380با 13 گله و دو هزار و 500 راس دام مولد از سوی سازمان جهاد کشاورزی به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی دامداران استان واگذار و هم اکنون نیز در حال اجرا می باشد.
وی اضافه کرد: ثبت اصلاحات گله، تهیه عکس و صدور شناسنامه دام ها، رکورد گیری و آنالیز ماهیانه شیر دامها در محل آزمایشگاه شیر سازمان جهاد کشاورزی، اعلام گزارش رکوردگیری به دامداران و ارسال اطلاعات به مرکز اصلاح نژاد از جمله فعالیت هایی است که در راستای اجرای این طرح انجام می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در پایان به پروژه آمیخته گری گاو بومی اشاره کرد و افزود: این طرح از سال 1383به اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی دامداران استان واگذار شده و هم اکنون در سطح بیش از 14روستا در حال اجرا است.
معین الدین ثبت اطلاعات دام ها، آنالیز نمونه های شیر و ارسال اطلاعات به مرکز اصلاح نژاد را از جمله فعالیت های انجام شده در راستای اجرای این طرح عنوان کرد.
 

 
کلمات کلیدی رتبه تولید شیر دام
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com