قرارداد ساماندهی مرغ بدون توافق طرفین تدوین شده است

قرارداد ساماندهی مرغ بدون توافق طرفین تدوین شده است

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی زنجان، گفت: طرح ساماندهی مرغ و تخم مرغ به صورت بخشنامه ای بوده و بدون توافق طرفین، اعمال شده است.
ابوالفضل بهمنی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران زنجان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، گفت: طرح ساماندهی مرغ، طرح موفقی نبوده و قرارداد آن به صورت یک طرفه اعمال شده است.
وی افزود: قیمت خرید هر کیلوگرم مرغ در این قرارداد یک هزار و 150 تومان تعیین شده است در حالی که هزینه های تمام شده برای مرغداران به همین میزان خواهد بود و این قیمت تعیین شده، توجیه اقتصادی برای مرغداران به همراه نخواهد داشت.
بهمنی گفت: با وجود قیمت تعیین شده غیرمنصفانه مرغ تولید شده به میزان کم و غیر قابل توجهی آن هم از مرغدارانی که نهاده ها را با یارانه دریافت می کردند، خریداری شد و تولید باقی مرغداران که از نهاده های یارانه دار استفاده نکرده اند، با این قیمت خریداری نمی شود.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران زنجان تاکید کرد: تولیدکنندگانی که از نهاده های یارانه دار استفاده نکرده اند، تولید مرغ خود را به قیمت هر کیلوگرم 950 تا نهایتا" 1050 تومان می فروشند.
وی افزود: قرارداد این طرح نیز دچار مشکل اساسی است چرا که این قرارداد به صورت بخشنامه اعمال شده و تولیدکنندگان دخالتی در تدوین و تنظیم آن نداشتند.
بهمنی گفت: تا زمانی که سیاست های دولت در رابطه با طرح ساماندهی شفاف نیست، تداوم آن با شرایط فعلی امکان پذیر نیست.
وی گفت: دولت باید مازاد تولید مرغ را جذب کند و به شکل بسته بندی های منجمد ذخیره سازی کند در غیر این صورت، تولیدکنندگان مرغ مجبور به کاهش و یا عدم تولید مرغ خواهند شد.
بهمنی افزود: استان زنجان به صورت میانگین سالانه 22 هزار تن مرغ تولید می کند که از این میزان، 70 درصد به استان های همجوار به ویژه استان تهران صادر شد و 30 درصد آن در داخل استان مصرف می شود.

 
کلمات کلیدی ساماندهی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com