قاچاق دام به کشور‌های همجوار باید متوقف شود

قاچاق دام به کشور‌های همجوار باید متوقف شود
استاندار سیستان و بلوچستان بر کنترل صددرصدی و توقف قاچاق دام به کشور‌های همجوار تاکید کرد.
حاتم نارویی ظهر امروز بین خطبه‌های نماز جمعه زاهدان اظهار داشت: ما به جد بر این باور و اعتقاد هستیم که کشور ما کشور امام زمان (عج) است.
وی افزود: استان سیستان و بلوچستان در مجموع با دارا بودن هزار و 540 کیلومتر مرز که هزار و 240 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و پاکستان و 300 کیلومتر مرز آبی (دریای عمان) دارد، تماما یک نعمت به‌شمار می‌آید. این استان در کمال امنیت، 11 درصد مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است.
نارویی با اشاره به اینکه این استان اگر درست مدیریت شود به یک استان واحد و مستقل خواهد رسید اذعان داشت: برخی‌ می‌گویند سیستان و بلوچستان مرکز قاچاق مواد مخدر بوده که هرگز این حرف پذیرفتنی نیست.
وی عنوان کرد: باید از قاچاق دام به مرز‌های کشور با جدیت جلوگیری شود البته انتقال دام از کشورهای همسایه با رعایت جمیع مقررات که عبارتند از نحوه پرورش دام، نگه‌داری، ذبح و غیره به این استان وارد می‌شود.
استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: در سال‌های گذشته، شش میلیون لیتر قاچاق سوخت از سیستان و بلوچستان به کشورهای همجوار انجام شده است که باید این‌گونه مسائل با جدیت پیگیری شود.
نارویی متذکر شد: آنچه کاملا مشهود است اینکه ادامه این رویه (قاچاق دام) در ماه‌های آینده می‌تواند قیمت گوشت را با افزایش روبه‌رو سازد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com