قاچاق دام به عراق چه ربطی به عشایر دارد؟

قاچاق دام به عراق چه ربطی به عشایر دارد؟
قاچاق دام به عراق هیچ ربطی به عشایر استان ندارد و عده‌ای سودجو این کار را انجام می‌دهند و کارت تردد عشایر توسط سپاه، ارتش و مرزبانی نیروی انتظامی صادر می‌شود و امکان سوءاستفاده از آن تقریباً صفر است.
رئیس امور عشایری استان کرمانشاه، با بیان اینکه آمار عشایر استان 80 هزار نفر در قالب 14 ایل هستند، گفت: عشایر چهار درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند و همچنین یک میلیون و 500 هزار رأس دام دارند که 30 درصد دام استان محسوب می‌شود.
علی‌اشرف آزادی با بیان اینکه سالانه 16 هزار تن گوشت توسط عشایر استان تولید می‌شود، افزود: یک‌هزار و 630 تن پشم که الیاف بسیار مرغوبی دارد، به‌طوری که کارخانه‌های ریسندگی زیادی در سراسر کشور مشتری آن هستند و همچنین 20 هزار تن شیر که بخش عمده‌ای از کل تولیدات استان است، نیز تولید می‌کنند.
وی با اشاره به مشکلات عشایر استان خاطرنشان کرد: مشکل عمده عشایر، خشکسالی‌های پی‌درپی چند سال اخیر است که خشک شدن مراتع و کم‌آبی را به‌دنبال داشته است و هم‌اکنون از طریق ماشین‌های اداری و همچنین تانکرهای استیجاری به دام‌ها به‌صورت سیار آبرسانی می‌شود.
رئیس امور عشایری استان کرمانشاه با بیان اینکه سه میلیارد تومان اعتبار برای تأمین علوفه عشایر استان نیاز است، ادامه داد: به‌دلیل بارندگی‌های فصل، ایلراه‌های استان تخریب می‌شوند که نیاز به بازگشایی و مرمت دارند که اعتباری برای این کار نداریم.
آزادی با اشاره به توقف سوخت‌رسانی به عشایر استان تصریح کرد: در سنوات گذشته، اعتباری برای تأمین انرژی عشایر در نظر گرفته می‌شد، اما هم‌اکنون به‌دلیل قطع اعتبار سوخت‌رسانی، آنها مجبورند که برای در امان ماندن از سرما، از منابع طبیعی استفاده کنند.
وی به قاچاق دام کرمانشاه به عراق اشاره کرد و یادآور شد: قاچاق دام به عراق هیچ ربطی به عشایر استان ندارد و عده‌ای سودجو هستند که این کار را انجام می‌دهند و کارت تردد عشایر توسط سپاه، ارتش و مرزبانی نیروی انتظامی صادر می‌شود و امکان سوءاستفاده از آن تقریباً صفر است.
آزادی تأکید کرد: دامپزشکی بابت پلاک‌کوبی هر رأس دام 800 تومان از عشایر دریافت می‌کند و دام‌های عشایر دارای هویت و شناسنامه می‌شوند که البته اعتبار آن نیز تأمین نشده و هزینه آن به آنها تحمیل شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com