قاطعیتی در برخورد با فروشندگان مرغ زنده وجود ندارد

قاطعیتی در برخورد با فروشندگان مرغ زنده وجود ندارد

رئیس شبکه دامپزشکی شوشتر گفت: برخورد با فروشندگان مرغ به صورت زنده در شوشتر بسیار ضعیف است و باید در این باره اقدامی شایسته انجام شود.
به گزارش خبرگزاری فارس احمدعلی معینی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان تعداد کانون‌های فروش مرغ به صورت زنده را در سطح شوشتر بیش از 70 مرکز اعلام کرد و افزود: برخورد با عرضه‌کنندگان مرغ به صورت زنده نیازمند قاطعیت و جدیت است.
وی افزود: از سال 1370 در شهرستان شوشتر مبارزه با زنده‌فروشی مرغ آغاز شده است و این طرح سابقه نسبتا طولانی در شوشتر دارد، اما با گذشت 18 سال از زمان اجرای طرح تاکنون اقدامات زیر بنایی و بازدارنده‌ای انجام نشده، از این رو شمار فروشندگان مرغ زنده در سطح شهرستان شوشتر در حال افزایش است.
معینی تاکید کرد: از سال‌ها پیش زنده‌فروشی مرغ در شوشتر به عنوان جرم شناخته شد ولی برخورد با این جرم به هیچ وجه به صورت قاطع انجام نشد تا به این وسیله ریشه‌کن شود.
همچنین در این جلسه، رئیس اداره بازرگانی شهرستان شوشتر دلیل گرایش به این فروش مرغ زنده را کم بودن سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی اولیه این نوع راه کسب درآمد دانست و گفت: به دلیل اینکه برای راه‌اندازی این واحد کسب درآمد هیچ سرمایه‌ای نیاز نیست، گرایش به این امر روز به روز زیادتر می‌شود.
مسعود رجب‌زاده افزود: در ماه گذشته نام و نشانی 36 واحد صنفی برای پلمپ اعلام شد که نسبت به صدور نامه پلمپ این واحدهای صنفی از طرف بازرگانی اقدام شد و مجمع امور صنفی نیز در این زمینه اقدام کرد.
وی تاکید کرد: اداره بازرگانی تنها می‌تواند با واحدهای صنفی که دارای محل کسب هستند، برخورد کند و نمی‌توان با افرادی که به صورت سیار در حال فروش مرغ زنده هستند، برخورد کرد.
همچنین هوشنگ محمد‌پور معاون فرماندار شوشتر بر پیگیری اجرای مصوبات شورای سلامت شهرستان شوشتر از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.
 

 
کلمات کلیدی مرغ زنده برخورد فروش
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com