فله‌خوری شیر، آلودگی ها را منتقل می کند

فله‌خوری شیر، آلودگی ها را منتقل می کند

اکو نیوز- یک کارشناس صنایع لبنی گفت: در فرآیند فله‌خوری یا شیر فله‌ای، شیر بدون هیچگونه اعمال نظارت و کنترلی در فرآیند جمع‌آوری از دامداری‌ها مستقیما به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،"وحید مفید" افزود: در فرآیند فله‌خوری طبعا اگر شیر دارای آلودگی‌هایی به ویژه عوامل بیماری‌زا باشد، می‌تواند مستقیما این آلودگی‌ها را به مصرف‌کننده نهایی منتقل کند.
وی افزود: در بسیاری از کشورها این حالت وجود ندارد و شیری توسط مردم و مصرف‌کنندگان نهایی مصرف می‌شود که از کانال‌های مطمئنی فرآوری و تحت نظارت قرار گرفته شده باشد و به کیفیت آن‌ها اطمینان وجود داشته باشد. اما در بسیاری از شهرهای کشور و حتی تهران با تانکر شیر از دامداری‌ها و مراکز جمع‌آوری منتقل و از همانجا به مصرف می‌رسد و در نهایت به جای این که از مزیت‌های شیر استفاده شود، بیماری به مصرف‌کنندگان منتقل می‌شود.
کارشناس صنایع لبنی افزود: شیر فله‌ای به صورت فرآیند نشده و بدون هیچ‌گونه نظارتی و به صورت خام در دست مصرف‌کننده نهایی قرار می‌گیرد.
مفید درباره عدم کیفیت شیر یارانه‌ای گفت: ‌اینکه دولت حمایت‌های یارانه‌ای در بخش شیر داشته باشد یک ضرورت است و ظاهرا در برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هدفمند کردن یارانه‌ها وجود دارد، اما یارانه را می‌توان به شکل‌های بهتری نیز مصرف کرد.
وی تصریح کرد: آنچه در بحث هدفمندکردن یارانه مطرح است این است که شیر را به دست اقشاری برسانیم که نیاز بیشتری دارند نظیر مدارس و مهد کودک‌ها. همچنین در ردیف‌های اعتباری شیر می‌تواند در میان زنان باردار، شیرده یا افراد میان سال و مسن توزیع شود.
مفیدخاطر نشان کرد: یارانه‌ای بودن شیر مناسب است، اما به شرطی که به صورت هدفمند و به دست گروه‌های هدفی که نیازمند هستند برسد. اکنون حجم زیادی شیر به صورت عمومی در سطح کل جامعه پخش می شود و گاها نظارت‌ها کافی نیست و ممکن است مسائل و مشکلاتی را طی فرآیند داشته باشد.
 

 
کلمات کلیدی شیر فله خوری
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com