فعالیت کشتارگاه طیوررحمتی غیر قانونی است

فعالیت کشتارگاه طیوررحمتی غیر قانونی است

مدیرکل امور اجتماعی و شوراهای استانداری تهران، فعالیت کشتارگاه طیور رحمتی واقع درمحدوده تهران پارس را به دلیل عدم رعایت مقررات بهداشتی، غیرقانونی اعلام کرد.
ابراهیم رضوانی روز سه شنبه درجمع خبرنگاران افزود: به رغم شکایات متعدد محیط زیست، دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص غیربهداشتی بودن این کشتارگاه از سال ‪ ۱۳۷۵‬تاکنون، این واحد تنها ‪ ۴۵‬روز تعطیل شد.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت غیرقانونی واحد مذکور، اعتراض و پیگیری مسوولان ‪ ۹‬واحد کشتارگاه طیور دیگر را که طی این مدت در استان تعطیل شدند ، باعث شده است.
رضوانی گفت: وجود ته روده و پیش معده در اکثر لاشه‌های خروجی از این واحد ، استحصال پساب ناشی از کشتار طیور به مسیل مجاور کشتارگاه ، بسته بندی و لیبل زنی غیرمجاز بر روی محصولات تولیدی ، نامناسب بودن وضعیت بهداشتی این واحد ، کشتار مرغ با مجوزهای جعلی ، حمل نامناسب ضایعات، ریختن مرغ های کشتار شده روی زمین آلوده و استفاده از کارگران خارجی غیرمجاز و فاقد کارت بهداشت از جمله مشکلات این واحد کشتارگاهی است.
وی ادامه داد: این واحد در سال ‪ ۱۳۷۱‬همراه با ‪ ۱۰‬کشتارگاه دیگر از بین ‪ ۲۵۰‬واحد کشتارگاه طیور غیرمجاز استان تهران انتخاب شدند که تا تکمیل و راه اندازی کشتارگاه صنعتی طیوردرتهران همچنان به فعالیت خود ادامه داده و برابر تعهد محضری هرگاه دامپزشکی استان صلاح دانست، نسبت به تعطیلی آنها اقدام کند.
این مسوول افزود: مجزا نبودن محل بسته بندی آلایش خوراکی با مرکز بسته بندی طیور کشتار شده، موجب آلودگی لاشه‌های طیور می‌شود.
وی یاد آورشد: این واحد کشتار طیور به رغم ابلاغ حکم‌ها و اخطارهای متعدد برای رفع نواقص و مشکلات، از رفع نواقص خودداری و به طرق مختلف از اعمال قانون سرپیچی کرده است.
رضوانی گفت: موضوع تخلفات این واحد با توجه به خطر بروز مشکلات بهداشتی، برای طرح در شورای تامین شهرستان به فرمانداری تهران ارجاع شده است.
وی افزود: هم اکنون ‪ ۲۵‬واحد کشتارگاهی طیور در استان تهران فعالیت دارند که از این تعداد ‪ ۲۱‬واحد صنعتی و چهار واحد سنتی می‌باشد.
وی یادآور شد: پارسال براساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده ‪ ۹‬واحد کشتارگاه سنتی طیور استان تهران تعطیل شد تا در فرصت مناسب نسبت به صنعتی کردن سیستم کشتار خود اقدام و مجددا فعالیت خود را از سر گیرند

 
کلمات کلیدی کشتارگاه ممنوع
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com