فعالیت شترداری در سطح 16 استان صورت می گیرد

فعالیت شترداری در سطح 16 استان صورت می گیرد
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هم اکنون 16 استان در سطح کشور در عرصه شترداری فعالیت دارند.
حسن رکنی در مراسم رونمایی از سند راهبردی توسعه پرورش شتر، در مشهد افزود: غالبا پرورش شتر در مناطقی از کشور انجام می شود که خشونت طبیعت بالاست و شرایط پرورش برای سایر دامها سخت یا غیرممکن است.
وی جمعیت کنونی شتر را در ایران 160 هزار نفر ذکر و بیان کرد: با اجرایی شدن سند راهبردی توسعه شتر در کشور تلاش داریم این تعداد بیشتر و حتی توسعه شترداری محقق شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: علاوه بر تولیدات مطلوب و ارگانیک شتر در ایران از این دام در کشورهای مختلف استفاده های فراوان به خصوص در زمینه جذب گردشگر می شود.
رئیس انجمن علمی شتر و تهیه و تدوین کننده سند راهبردی توسعه پرورش شتر هم در این نشست گفت: طی سالهای گذشته پرورش شتر در ایران 2.8 درصد افت داشته در حالی که در سایر کشورهای دارای شرایط، رشد پنج درصدی پرورش شتر محقق شده است.
سعید زیبایی افزود: در سند راهبردی توسعه پرورش شتر چشم انداز پیش بینی شده برای رشد و توسعه صنعت شترداری 10 سال آینده در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در حالی این سند کاملا علمی و در پی بررسیها و مطالعات کارشناسی تدوین شده که هم اینک غالب شیوه های پرورش شتر به صورت سنتی و قدیمی است.
9 هزار و 66 نفر شتر در 14 شهرستان خراسان رضوی توسط 322 شتردار پرورش داده می شوند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com