فعالیت اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی قم در ایام نیمه شعبان

فعالیت اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی قم در ایام نیمه شعبان

مدیرکل دامپزشکی استان قم از فعالیت و نظارت پنج اکیپ نظارتی دامپزشکی قم در ایام نیمه شعبان در شهر قم و منطقه جمکران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد مهدی رفیعی پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در ایام نیمه شعبان تصریح کرد: در ایام نیمه شعبان همچون سال‌های گذشته سه اکیپ نظارتی دامپزشکی قم در داخل شهر و دو اکیپ هم در منطقه جمکران فعال خواهند بود که این اکیپ‌ها بر کار کشتار و ذبح نظارت خواهند داشت.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت همکاری شهروندان در خصوص رعایت مسائل بهداشتی تصریح کرد: شهروندان در این ایام باید از کشتار و ذبح دام در معابر خودداری کنند تا ما شاهد شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نباشیم.
مدیرکل دامپزشکی استان قم همچنین اظهار داشت: در حال حاضر فروش فرآورده‌های خام دامی به صورت باز و توسط دستفروشان و دوره‌گردان ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.
وی در ادامه گفت: فعالیت این پنج اکیپ در روز پنجشنبه و جمعه این هفته افزایش خواهد یافت.
رفیعی در ادامه از اجرای طرح عرضه گوشت قرمز خنک شده از 20 مرداد در استان قم خبر داد و گفت: با اجرای این طرح گوشتی که در دمای چهار درجه سانتی‌گراد نگهداری و سرد شده است، در بازار عرضه می‌شود.
وی بیان داشت: برای اجرای این طرح چهار ماه است که کار تجهیز کشتارگاه‌های استان قم را آغاز کرده‌ایم و در این ارتباط نیز تاکنون 150میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان قم با اشاره به فواید فراوان عرضه گوشت خنک شده برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تاکید کرد: قیمت گوشت‌های خنک شده 300 تا 400 تومان به ازای هر کیلو از گوشت‌های معمولی بیشتر خواهد بود.
وی در ادامه همچنین گفت: در چهار ماه اخیر حدود 6 میلیون قطعه طیور در استان قم کشتار شده که در این رابطه 27 تن از این میزان غیربهداشتی بوده و ضبط و معدوم شده است.
رفیعی همچنین افزود: در مدت یاد شده 134 هزار راس گوسفند و بز و 3 هزار و 500 راس گاو و گوساله در استان قم ذبح شده است که از این میزان 63 تن به دلیل رعایت مسائل بهداشتی ضبط و معدوم شده است.

 
کلمات کلیدی نظارت نیمه شعبان
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com