فعالیت 42 واحد صنایع لبنی در استان گلستان

فعالیت 42 واحد صنایع لبنی در استان گلستان
محمدتقی جهانشاهی با بیان این مطلب اظهار داشت: در 42 واحد صنایع لبنی با ظرفیت اسمی 757000 تن در سال فرآوری و محصولات مختلفی از قبیل شیر، دوغ، ماست، خامه، بستنی، پنیر پاستوریزه و ... تولید می گردد که در حال حاضر تعداد 8 واحد از صنایع موجود غیرفعال و مابقی به دلایلی مختلف از جمله کمبود شیر خام قابل جذب صنایع فرآوری و پایین بودن کیفیت 70 درصد شیر خام تولیدی در دامداری های سنتی، کمبود نقدینگی در واحدهای صنایع تبدیلی، بالا بودن قیمت تمام شده فرآورده های لبنی و عدم توازن بین عرضه و تقاضا و عدم وجود بازارهای مطمئن و ثابت صادراتی ، با کمتر از 50% ظرفیت اسمی خود مشغول فعالیت می باشند.
وی ادامه داد: شیر یکی از غذاهای بسیار با ارزش و کاملی است که مقادیر متنابهی از مواد مغذی موردنیاز بدن انسان در آن موجود است که کلیه خصوصیات غذای کامل را دارد.
شیر سرشار از کلسیم و پروتئین هاست که کمتر در سبد غذایی خانواده های ایرانی جای دارد و به منظور استفاده بیشتر از شیر و فرآورده های آن نیازمند فرهنگ سازی وسیعی است تا مصرف سرانه شیر از 128 کیلوگرم به مصرف سرانه کشورهای توسعه یافته 224 کیلوگرم ارتقا یابد.
وی برای تکمیل ظرفیت فرآوری شیر موارد ذیل را توصیه کرد:
1)توسعه دامداری های صنعتی و اصلاح دامداری های سنتی
2) افزایش بهره وری در دامداری های و واحدهای صنعتی لبنی
3) تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی از طریق منابع بانکی با کارمزد پایین جهت خرید مواد اولیه و علوفه در فصل برداشت.
4) کمک به صادرات لبنیات از طریق پرداخت کمک هزینه حمل و نقل و هزینه بازاریابی و نمایشگاهی جهت دست یابی به بازارهای جدید صادراتی
5) فرهنگ سازی جهت افزایش مصرف سرانه لبنی. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com