فعالیت 3 مرکز اصلاح‌نژاد شتر در کشور

فعالیت 3 مرکز اصلاح‌نژاد شتر در کشور

حسین ایزدی در گفتگو فارس در شاهرود افزود: استان‌های یزد، سمنان و اردبیل از جمله استان‌های دارای مرکز اصلاح‌نژاد شتر هستند.
وی تصریح کرد: در مرکز یزد، مسائل مربوط به تغذیه و اصلاح‌نژاد شتر بررسی می‌شود.
ایزدی با مهم شمردن مرکز اصلاح نژاد شتر روستای طرود شهرستان شاهرود تصریح کرد: این مرکز دومین و مهم‌ترین ایستگاه شتر در کشور است که برنامه‌های آن به صورت ملی تدوین و هدایت می‌شود.
مدیرکل دفتر اصلاح‌نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی افزود: در ایستگاه شتر روستای طرود عمده‌ترین برنامه ذخیره‌سازی ژن‌های شتر بررسی و نگهداری می‌شود.
وی گفت: مرکز اصلاح‌نژاد شتر اردبیل نیز به عنوان سومین مرکز در کشور مباحث مربوط به شتر دوکوهانه را بررسی می‌کند.
ایزدی حفظ و حراست منابع ژنتیکی شترها، بالا بردن توان ژنتیکی و توان تولید در شتر و اصلاح‌نژادی برای افزایش تولید گوشت و شیر را از برنامه‌های دفتر اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور با هدف گسترش صنعت شتر عنوان کرد.
مدیرکل دفتر اصلاح‌نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی اظهار داشت: در حال حاضر نیز با هدف توسعه صنعت شتر همکاری‌های خوبی با مراکز علمی از جمله دانشگاه تهران و موسسه رازی شعبه خراسان جنوبی انجام شده است.
وی از فرآورده‌های شتر به عنوان محصولات ارگانیک نام برد و عنوان کرد: چون شتر در مراتع چرا و کمتر از علوفه‌های دستی استفاده می‌کند، نقش بسیار ارزنده‌ای دارد.
ایزدی معرفی کوتیپ‌های برتر شتر در کشور، اصلاح‌نژاد شتر با استفاده از تکنیک‌های تولید مثلی، افزایش کمی و کیفی تولید در منطقه، ارتقای آگاهی‌های فنی بهره‌برداران، کمک به توسعه فعالیت‌های شترداری و ترویج استفاده از فرآورده‌های تولیدی شتر با توجه به مزیت‌های آن را از مهم‌ترین اهدف برگزاری جشنواره ملی شتر در طرود برشمرد.
مدیرکل دفتر اصلاح‌نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی از جشنواره ملی طرود به عنوان نخستین جشنواره ملی کشور نام برد و گفت: هر استان بسته به توان و ظرفیت خود اقدام به برگزاری جشنواره‌های استانی می‌کند.
 

 
کلمات کلیدی اصلاح نژاد شتر مرکز
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com