فعالیت 108 واحد تولیدی مرغ گوشتی و تخم‌گذار در آذربایجان غربی

فعالیت 108 واحد تولیدی مرغ گوشتی و تخم‌گذار در آذربایجان غربی
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: تعداد 108 واحد تولیدی در استان وجود داشته که از این مجموع 67 واحد مرغداری مرغ مادر گوشتی و 41 واحد مرغداری مرغ تخم‌گذار تحت نظارت دامپزشکی در استان فعالیت دارند.
کامیار داهیم در ارومیه اظهار داشت: در ارزیابی‌های به دست آمده وضعیت کشتارگاه‌های گوشتی آذربایجان غربی در حد مطلوب گزارش شده است.
وی با اشاره به تعداد واحدهای صنعتی استان افزود: تعداد کشتارگاه‌های صنعتی در آذربایجان غربی چهار واحد بوده و موافقت‌های اصولی برای راه‌اندازی دو واحد کشتارگاه صنعتی دیگر نیز در استان صورت گرفته است.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: تعداد کشتارگاه‌های سنتی دام در استان 13 واحد بوده که کارشناسان دامپزشکی بر نحوه تولید گوشت این واحدها نظارت مستمر دارند.
داهیم با اشاره به کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان نیز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 13 واحد کشتارگاه صنعتی طیور در آذربایجان غربی فعالیت داشته که رقم بسیار قابل توجهی است.
وی تصریح کرد: برای 690 واحد تولیدی دام طیور پروانه بهره‌برداری صادر شده که این میزان پتانسیل و ظرفیت بالقوه آذربایجان غربی را در تولید گوشت مرغ می‌رساند.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به تعداد مرغداری‌های استان، گفت: در حال حاضر تعداد 655 واحد مرغداری در استان فعالیت دارند که این تعداد از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند.
داهیم افزود: آذربایجان غربی پتانسیل بالایی در زمینه تولید گوشت سفید در کشور داشته و امید است در آینده نزدیک تبدیل به یکی از بزرگترین استان‌ها در تولید مرغ کشور شود.
وی گفت: تعداد مرغداری مرغ مادر گوشتی 67 واحد و تعداد مرغداری مرغ تخم‌گذار 41 واحد در استان وجود داشته که همگی تحت نظارت دامپزشکی فعالیت دارند.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی به واحدهای مرتبط با دام که تحت نظر دامپزشکی فعالیت دارند، اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تعداد شش کارخانه جوجه‌کشی در آذربایجان غربی زیر نظر این نهاد فعالیت دارند.
داهیم با اشاره به تعداد سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های گوشتی استان اظهار داشت: تا کنون تعداد هشت واحد سردخانه به منظور نگهداری مواد گوشتی آذربایجان غربی فعال است.
وی تصریح کرد: یکی از لوازم مهمی که در دامپزشکی کاربرد مهم و اساسی دارد خودروی مخصوص حمل مواد گوشتی بوده که در این راستا یک هزار و 604 دستگاه در امر توزیع فرآورده‌های گوشتی فعالیت دارند.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی به مراکز حد وسط بین تولید مواد گوشتی و کارخانجات اشاره کرد و گفت: تعداد 77 واحد مرکز حد واسط بین تولیدکنندگان و کارخانجات در آذربایجان غربی به عنوان واسطه فعالیت دارند.
داهیم افزود: مراکز بسته‌بندی گوشت قرمز و سفید در استان 21 واحد بوده که همگی تحت نظارت بهداشت و دامپزشکی برای همشهریان ارائه خدمات می‌کنند.
وی با بیان تعداد مراکز عرضه مواد گوشتی در آذربایجان غربی اظهار داشت: در حال حاضر 5 هزار و 684 واحد مارکت و فروشگاه در استان تحت نظر بهداشت به عرضه محصولات گوشتی می‌پردازند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com