فروش مرغ زنده درشهرستان پلدختر لرستان ممنوع شد

فروش مرغ زنده درشهرستان پلدختر لرستان ممنوع شد

رییس شبکه بهداشت پلدختر دراستان لرستان گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی، فروش و ذبح مرغ زنده دراین شهرستان ممنوع است.
"مراد بیرانوند" روز دوشنبه درگفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: با توجه به فصل مهاجرت پرندگان از سایرکشورهای همسایه به حواشی رودخانه‌هاو تالاب های پلدختر واحتمال آلوده‌بودن این پرندگان فروش طیور زنده و شکار پرندگان وحشی تااطلاع ثانوی ممنوع شده است.
وی اظهارداشت: گروههای ثابت و سیاربرای جلوگیری از فروش و ذبح مرغ زنده درنقاط مختلف این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
بیرانوند بااشاره به اینکه تاکنون هیچگونه مورد مشکوکی ازآلوده بودن پرندگان به بیماری آنفلوآنزای مرغی دراین شهرستان مشاهده نشده‌است، گفت: پرندگان وحشی بدون ابتلا به ویروس این بیماری نیز می‌توانند این ویروس را به طیور زنده انتقال دهند.
رییس شبکه بهداشت پلدختر افزود: ویروس آنفلوآنزای پرندگان در بسیاری از پرندگان اهلی و وحشی مانند بوقلمون، مرغ و خروس اهلی، مرغ شاخدار، کبک، بلدرچین، غاز، انواع اردک، چلچله دریایی، قو وحواصیل، گنجشک و دیگر پرندگان وحشی قابل انتقال است.
وی اضافه کرد: در شهرستان پلدختر علاوه بر رودخانه‌های کشکان و سیمره، ‪ ۱۰‬تالاب به وسعت ‪ ۴۵‬کیلومتر وجود دارد که هرساله درفصل سرما هزاران قطعه پرنده از شمال اروپا و سیبری به این مناطق مهاجرت می‌کنند.

 
کلمات کلیدی ممنوع
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com