فروش طیور فقط با مجوز دامپزشکی انجام شود

فروش طیور فقط با مجوز دامپزشکی انجام شود

 رئیس اداره مبارزه با بیماریهای طیور دامپزشکی خراسان رضوی گفت: تنها افرادی می توانند در روستاها اقدام به فروش طیور کنند که قبل از آن طیور خود را علیه بیماری نیوکاسل واکسینه کرده و گواهی پزشک از دامپزشکی خراسان رضوی دریافت کرده باشند. 

سیدرضا دیانت مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر در مشهد اظهار داشت: با توجه به بروز بیماری نیوکاسل در برخی نقاط استان و در راستای مبارزه با عوارض خشکسالی، اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی واکسیناسیون رایگان طیور بومی روستایی علیه نیوکاسل در سطح کلیه  شهرستانهای استان را به انجام رساند.
وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری و با همکاری بخش خصوصی دامپزشکی استان، یک میلیون و 700 هزار  قطعه طیور بومی روستایی به صورت رایگان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند این در حالی است که رقم پیش بینی استان در این زمینه یک میلیون و 150 هزار قطعه بوده است.
دیانت مقدم در خصوص ضرورت اجرای این طرح گفت: با توجه به تلفات بیماری نیوکاسل و سرعت بالای انتشار عامل بیماری که ممکن است خسارات زیادی را به روستاییان و مرغداران وارد کند، با  اجرای این طرح پیش بینی می شود علاوه بر کنترل بیماری در طیور روستایی، ابتلای طیور صنعتی استان به این بیماری نیز به حداقل برسد.
وی اظهار داشت: به رغم انجام این عملیات، دارندگان طیور بومی و حتی پرورش دهندگان طیور صنعتی، باید در صورت بروز تلفات غیر طبیعی در بین  گله پرورشی خود، مراتب را در اسرع وقت به دامپزشکی شهرستان خود برای بررسی علت تلفات و انجام عملیات مناسب دامپزشکی اعلام کنند.
رئیس اداره مبارزه با بیماریهای طیور دامپزشکی خراسان رضوی، علایم بیماری این بیماری را شامل فلج گردن، افتادگی بال، بی اشتهایی، اسهال و در نهایت مرگ و میر سریع پرندگان اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه عامل بیماری یک نوع ویروس است، در شرایط مساعد بین پرندگان به سرعت منتشر می شود.

 

 
کلمات کلیدی خراسان رضوی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com