فروش دوباره مرغ زنده در بازارهای ایلام رونق گرفت

فروش دوباره مرغ زنده در بازارهای ایلام رونق گرفت

در پی کمبود مرغ منجمد و گرانی آن در فروشگاه‌ها و مراکز عرضه گوشت مرغ، بازار فروشندگان غیرمجاز و غیربهداشتی مرغ زنده طی هفته جاری در ایلام رونق چشمگیری گرفته است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، فروشندگان دوره گرد با حمل مرغ زنده در محلات و خیابانهای شهر ایلام اقدام به فروش مرغ زنده کرده که این موصوع بر اساس دستورالعملهای سازمان دامپزشکی ایلام غیر قانونی است.
فروشندگان دوره گرد در پاره‌ای موارد در معابر اصلی شهر ایلام و در انظار عمومی مستقر شده و اقدام به فروش و ذبح مرغ زنده می‌کنند که این وضعیت چهره ناخوشایند و نازیبایی را به شهر ایلام داده است‌د.
پیشتر تمام مراکز غیر مجار فروش مرغ زنده در ایلام توسط مراجع قضایی و با همکاری نیروی انتظامی و سازمان دامپزشکی پلمپ شده بود.
یکی از شهروندان ایلامی گفت: به سبب نبود گوشت مرغ منجمد در بازار مجبور است مرغ مورد نیاز خود را از مغازه‌هاو فروشندگیهای غیرمجاز تهیه کند.
"مهناز سعادتی" افزود: گوشت مرغ به سبب خواصی که دارد حذف آن از سبد تغذیه خانوار امکان پذیر نیست.
وی ادامه داد: مسوولان دامپزشکی و جهادکشاورزی بایستی به هر نحو ممکن گوشت مرغ مورد نیاز مصرف بازار ایلام را تامین کرده و با متخلفان دوره گرد و غیر مجاز برخورد کنند.
یکی دیگر از شهروندان ایلامی گفت: خرید گوشت مرغ زنده بسیار گرانتر از گوشت مرغ منجد بوده اما به ناچار و به دلیل نبود گوشت مرغ منجمد آنرا تهیه می‌کند.
"صابر ایوبی" افزود: اکنون هرکیلوگرم مرغ زنده در بازار ایلام بین ‪ ۱۴‬تا ‪ ۱۶‬هزار ریال به فروش می‌رسد،این درحالی است که قیمت هرکیلو گوشت منجمد ‪۲۰‬ هزار ریال است.
وی ادامه داد: ‪ ۳۰‬درصد مرغ زنده به صورت ضایعات بوده و قابل استفاده نیست درحالی که نرخ آن از خریدار گرفته می‌شود.
وی اظهار داشت: علاوه براین خرید مرغ زنده هیچ ضمانتی از حیث بهداشتی بودن نداشته وامکان انتقال بیماریهای مشترک طیور و انسان در آن وجود دارد.
یکی از نمایندگیهای عرضه گوشت مرغ کشتارگاه صنعتی طیور ایلام نیز در این خصوص گفت: گرایش مردم به سمت خرید مرغ زنده بی‌دلیل است.
"محمد باسامی" افزود: مردم می‌توانند، گوشت مرغ مورد نیاز خود را از نمایندگیهای مجاز عرضه گوشت مرغ تهیه کنند.
وی ادامه داد: کشتارگاه صنعتی ایلام روزانه بین ‪ ۴۰‬تا‪ ۶۰‬تن گوشت مرغ گرم را به تمام نمایندگیهای عرضه گوشت مرغ انتقال می‌دهد.
مدیر کل دامپزشکی ایلام در این‌باره گفت: فروش مرغ زنده در بازار ایلام غیر قانونی بوده و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.
"بهزاد منصوری" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمبود گوشت مرغ در این فصل از سال به خاطر گرمای هوا طبیعی بوده و این مشکل در تمام کشور وجود دارد.
وی ادامه داد: افزایش دما در جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری تاثیر منفی گذاشته و مرغداران از ریختن جوجه زیاد خوداری می‌کنند.
وی توضیح داد: با این وجود این دستگاه اجرایی با همکاری دیگر دستگاههای مرتبط با موضوع از جمله شرکت پشتیبانی اموردام اقدام به تهیه گوشت مرغ از استانهای همجوار کرده که به زودی کمبود مرغ بازار ایلام مرتفع می‌شود.
منصوری از مردم استان ایلام خواست از خرید گوشت مرغ زنده به شدت خودداری کرده و درصورت مشاهده عوامل فروش غیرمجاز مرغ زنده با آنان برخورد قانونی می‌شود.

 
کلمات کلیدی مرغ زنده
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com