فروش تخم مرغ با ضرر

فروش تخم مرغ با ضرر

یک کارشناس صنعت مرغداری با اشاره به اینکه هر سال در فصل بهار از محل گله‌های غیر اقتصادی با مقداری مازاد تولید و البته با کاهش مصرف تخم مرغ مواجه می‌شویم، تصریح کرد: اگر سیستم تنظیم بازار مناسبی در کشور نداشته باشیم این نوسانات تولید و مصرف خسارات بسیاری را متوجه کشور می کند.
مصطفی مصطفوی در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: در مقابل این نوسانات تولید، مصرف و قیمت تخم‌ مرغ چنانچه مسوولان برای حل مشکل به موقع وارد نشوند ممکن است بسیاری از مرغداری‌ های تولید کننده از چرخه تولید خارج شوند و در آینده با کاهش تولید و افزایش شدید قیمت تخم‌ مرغ روبه رو شویم.
وی خاطرنشان کرد: مدتی است که بخش تولید تخم مرغ با وجود هزینه‌هایی که دارد ، تولید خود را زیر قیمت تمام شده و با ضرر و زیان می‌فروشد که برای خروج از چنین وضعیتی باید هر چه سریعتر اقدام تاثیرگذاری از سوی مسئولان انجام شود.
به گفته دبیر سابق انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یک روزه مردم از نفس افزایش قیمت تخم مرغ و یا هر محصول دیگری ناراضی نیستند بلکه بیشترین نارضایتی آنها از نوسانات قیمت و اطلاع نداشتن از قیمت واقعی محصول است.
وی اظهار کرد: با وجود این که در همه جای دنیا برای تولید کننده صنعت مرغداری نوسان قیمت وجود دارد ولی همواره برای مصرف کننده قیمت ثابت است و قیمتها برای مصرف کننده چندان تغییری نمی‌ کند چرا که از محل این نوسانات یک ذخایری ایجاد شده که به تولید کننده کمک می‌کند در شرایط بحرانی از چرخه تولید خارج نشود.
مصطفوی با تاکید بر این که در کشور ما نیز باید مهمترین هدف تلاش برای جلوگیری از خروج تولید کننده از چرخه تولید باشد، اضافه کرد:‌ متاسفانه در کشور ما بسیاری از تولید کنندگان صنعت مرغداری به دلیل نوسانات قیمت از چرخه تولید خارج شده‌اند که این وضعیت به هیچ وجه به نفع کشور نیست.
او با اشاره به این که در کشور هنوز یک سیستم تنظیم بازار مناسب پیاده و جایگزین نشده است، افزود: اگر بر اساس اصل 44 قانون اساسی واگذاری‌ها به بخش خصوصی انجام شود شاید بخش خصوصی در صورت داشتن الزامات و امکانات،‌ در آینده میان مدت یک نظام تنظیم بازار مناسب را به وجود آورده و باعث به هم پیوستن تمام حلقه‌های زنجیره تولید به یکدیگر شوند تا همه به شکلی یکسان از فرآیند تولید سود برده و ثبات قیمتی نیز برای مصرف کننده به وجود آید.
 

 
کلمات کلیدی ضرر تخم مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com