فرهنگ مصرف مرغ بسته بندی در گلستان نهادینه نشده است

فرهنگ مصرف مرغ بسته بندی در گلستان نهادینه نشده است
مسئول امور کشتارگاههای دامپزشکی گلستان گفت: فرهنگ مصرف مرغ بسته بندی صنعتی هنوز در بین برخی از مردم این استان نهادینه نشده است، چراکه معتقد هستند اگر مرغ در برابر دیدگان آنها ذبح شود نسبت به سلامت طیور مطمئن‌تر خواهند بود.
حمیدرضا حنفی در بازدید یکی از کشتارگاههای شرق استان گفت: خرید و کشتار مرغ زنده در معابر عمومی، سلامت برخی خانواده ها را در معرض خطر قرار خواهد داد.
وی افزود: این در حالیست که در صورت انجام تمامی مراحل کشتار طیور تا بسته‌بندی به صورت کاملا بهداشتی در کشتارگاه‌های صنعتی زیر نظر و کنترل کارشناسان و ناظران بهداشتی دامپزشکی استان وهمچنین ناظران شرعی، سلامت مرغ برای مصرف کننده را بیش از پیش ضمانت خواهد کرد.
دکتر حنفی تشخیص بیماری‌های طیور را از جمله وظایف دامپزشکان برشمرد و گفت: برخی از بیماری‌ها و علائمی که لاشه طیور را غیر قابل مصرف می‎سازد، تنها با یک یا چند علامت مختصر مشخص نمی‎شود و در صورتیکه نظارت دقیقی اعمال نشود، ممکن است در جریان ذبح و تخلیه امعا و احشا این علائم از نظر دور مانده و وجود یا عدم وجود بیماری کاملا مشخص نشود.
مسئول امور کشتارگاههای استان گلستان با اشاره به انواع مختلف بیماری‌های مشترک بین انسان و طیور، گفت: از بیماری‌‎های مشترک بین انسان و طیور می‌توان به بیماری‌های آنفولانزای مرغی و سالمونلوز  اشاره کرد که در اثر آلودگی ثانویه یعنی پس از کشتار ممکن است ایجاد شود.
وی با بیان اینکه این بیماری‌ها باعث بروز ناراحتی‌های گوارشی می‌شود، گفت: تنها تعداد محدودی از بیماری‌های طیور از روی وضع ظاهری آنها قابل تشخیص است و تعداد بسیاری را نیز باید کالبدگشایی کرد و با نمونه برداری از اجزای داخلی آن و آزمایش می‌توان وجود بیماری را تشخیص داد.
دکتر حنفی عنوان کرد: برخی از بیماری‌ها نیز در اثر آلودگی‌های ثانویه پس از کشتار ایجاد می‎شود که می‌تواند خطرآفرین باشد، برهمین اساس مردم مواظب باشند با خرید و کشتار غیر بهداشتی مرغ زنده سلامت خود و خانواده خود را به خطر نیاندازند.
وی در پایان تأکید کرد: مصرف گوشت مرغ با بسته‌بندی‌های بهداشتی و ترویج فرهنگ عدم استفاده و کشتار غیر بهداشتی مرغ زنده موجب افزایش ضریب سلامت خانواده و جامعه خواهد شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com