فراوانی و مازاد عرضه گوشت مرغ در بازار

فراوانی و مازاد عرضه گوشت مرغ در بازار
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی از فراوانی عرضه گوشت مرغ در بازار خبر داد و گفت: پیش بینی تولید به گونه ای بوده است که هیچ کمبودی در بازار وجود نداشته باشد و حتی قیمت ها در ماه مبارک رمضان کاهش هم داشت.
آقای حسین مقدم نیا با تأکید بر مدیریت تقاضا گفت: گوشت مرغ منجمد هم وارد و ذخیره شده است و پیشنهاد ما این است که گوشت ذخیره شده به گونه ای توزیع شود که به تولید داخل لطمه ای نزند و خوشبختانه با برنامه خرید نامحدود تولید داخل از سوی دولت و ممنوعیت واردات فضای خوبی برای حمایت از تولید فراهم است.
وی با بیان اینکه برای دوره ماه مبارک رمضان 150 هزار تن گوشت مرغ تولید شده بود، گفت: هنوز ذخیره ها در سردخانه ها موجود است و هم اکنون بهترین زمان برای پایداری تعادل در عرضه و تقاضای گوشت مرغ محسوب می شود.
مقدم نیا افزود: هم اکنون وزن مرغ در مرغداری ها سنگین تر شده است و روند عرضه در بازار با مشکلاتی مواجه است که اگر این اختلال ادامه یابد باعث کاهش جوجه ریزی برای ماه های آینده می شود و شاید در ادامه، کمبود ایجاد کند.
وی تصریح کرد: از مسئولان خواسته ایم در زمانی که گوشت مرغ گرم فراوان عرضه می شود از عرضه گوشت منجمد و سرد خودداری شود تا تعادل عرضه و تقاضا به هم نخورد.
مقدم نیا با بیان اینکه در برخی استان ها مانند گلستان گوشت مرغ تولیدی به قیمت 1900 تومان هر کیلوگرم از تولیدکنندگان خریداری می شود ، گفت: قیمت در کشتارگاه ها 2750 تومان و برای مصرف کننده هم 2900تومان در هر کیلوگرم است.
مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت : اکنون مازاد تولید داریم واگر جوایز صادراتی پرداخت شود می توانیم بخشی از مازاد تولید را به کشورهای همجوار عرضه کنیم.
وی قیمت کنونی را برای تولید کننده زیان بخش دانست و گفت: از دولت می خواهیم با همکاری تشکل های تولیدی قیمت کف اقتصادی در نظر بگیرد تا تنظیم بازار پایدارتر شود ، چون جوجه ریزی ها هم افزایش می یابد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی از اجرای طرح های بهینه سازی مصرف منابع و سوخت در مرغداری ها خبر داد و افزود: تجهیزات و وسایل نوینی برای ساماندهی مصرف انرژی معرفی کرده ایم که به اقتصادی شدن تولید کمک می کند.
 
نظرات شما
  •  

    صفائیان-مرغدار گفت : ۹۰/۰۶/۲۱

    بیچاره این اقای مقدم نیا هم از بس اظهار نظر کرده دچار (؟) شده.حق هم داره بنده خدا از یک طرف نابودی صنعت مرغداری رو میبینه از طرف دیگه وعده های توخالی دولت و اجرای سیاستهایی که نقش کاتالیزور دارن در سوزاندن ریشه های این صنعت .اقا به خاطر سلامتیت هم که شده بی خیال این سمت تشریفاتیت شو

    پاسخ...
  •  

    - گفت : ۹۰/۰۶/۲۳

    آقای مقدم!ما که خرید محدود هم ندیدیم حالا شما خرید نامحدود راکجا دیدید بفرمایین ماهم مرغمون رواونجا بفروشیم!نابودی تولید هم بامرغهای وارداتی قبلی وذرت 600 تومنی ودلالی شرکت پشتیبانی مرغداران کاملا فراهم است!وای به حال مامرغداران که شما مدیر عامل اتحادیه ماهستی!

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com