فرآورده‌های خام دام و طیور وارداتی کاملا سالم و بهداشتی است

فرآورده‌های خام دام و طیور وارداتی کاملا سالم و بهداشتی است
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه فرآورده‌های خام دام و طیور تحت نظارت کامل بهداشتی آزمایش، ترخیص و برای مصرف به بازار عرضه می شود،گفت: مردم می توانند با خیال آسوده از این فرآورده ها استفاده کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از اداره کل دامپزشکی استان تهران مهدی سلوکانه افزود: واردات فرآورده‌های خام دامی تحت سخت‌ترین پروتکل های بهداشتی و آزمایشگاهی دامپزشکی وارد کشور می‌شود و اداره کل دامپزشکی استان تهران، با دقت و ریزبینی زنجیره‌های اصلی غذای مردم را رصد و پایش می کند.

وی اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷۵۰ کانتینر مرغ بنا به تشخیص ستاد تنظیم بازار و تحت نظارت‌های دامپزشکی وارد کشور شده است که در این میان ۲ کانتینر به علت عدم تطابق با پروتکل های دامپزشکی ضبط و اجازه مصرف داده نشده است.

سلوکانه با بیان اینکه بخش بعدی نظارت‌های دامپزشکی بعد از توزیع فرآورده‌های خام دام و طیور، در مراکز عرضه آغاز می‌شود، افزود: انجام بازرسی‌های بهداشتی از مراکز عرضه برای کنترل وضعیت بهداشتی مرکز، بررسی وضعیت محصول عرضه شده از نظر رعایت شرایط نگهداری و عرضه صحیح (کنترل زنجیره سرد)، بررسی مستندات مربوط به تولید فرآورده‌ی خام در حال عرضه از کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی تحت نظارت دامپزشکی، کنترل سالم بودن بسته‌بندی و مخدوش نبودن مشخصات درج شده بر روی محصولات بسته‌بندی شده، جزو نظارت‌های دامپزشکی استان است.

وی با بیان اینکه سلامتی مردم خط قرمز ماست بیان کرد: این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم که فراورده‌های خام دام و طیور وارداتی کاملا سالم و بهداشتی است.

سلوکانه گفت: مردم فراورده های خام دام و طیور مورد نیاز خود را فقط از فروشگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و از خرید این کالاها از فروشندگان دوره گرد و مراکز فاقد مجوز و تاییدیه دامپزشکی خودداری کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com