فاز دوم آزاد‌سازی قیمت نهاده‌های دامی آغاز شد

فاز دوم آزاد‌سازی قیمت نهاده‌های دامی آغاز شد
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: هر چقدر قیمت نهاده‌ها افزایش پیدا کند اثر مستقیم آن در بخش مصرف‌کننده به چشم خواهد خورد.
کمال فدایی فروتن با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌ها در بخش دام و طیور عنوان کرد: این نهاده‌ها در حال حاضر به صورت مرحله‌ای آزاد‌سازی می‌شوند و قیمت سویا به 1650 و ذرت به 850 تومان تغییر یافته است.
وی با بیان اینکه فاز دوم آزاد‌سازی قیمت نهاده‌ها در حال انجام است، گفت: از طرفی با توجه به اینکه قیمت خوراک دام و طیور بیشترین اثر بخشی را در قیمت تمام شده محصول دارد، هرقدر که قیمت نهاده‌ها افزایش پیدا کند اثر مستقیم آن دب بخش مصرف‌کننده را مشاهده خواهیم کرد.
فروتن افزود: به طور مثال در بخش تخم مرغ 75 درصد قیمت تمام‌شده محصول مربوط به خوراک طیور و در بخش مرغ‌گوشتی 58 درصد قیمت تمام‌شده مرغ زنده بستگی به قیمت نهاده‌ها دارد.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزایش قیمت لبنیات را به معنای کاهش مصرف عنوان کرد و گفت: اثرات افزایش قیمت، تولیدکنندگان را با مشکل نقدینگی مواجه می‌کند که البته این امر یک امر مقطعی است.
وی تصریح کرد: معمولا با هر افزایش قیمتی در ابتدا یک شوک به بازار وارد می‌شود که تا زمانی که به مرز تعادل برسد دارای نوسان است و پس از عبور از نوسانات، قیمت‌ها ثابت شده در نتیجه مصرف‌کننده و تولیدکننده جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کنند، اما زمانی که کالا یارانه‌دار باشد مصرف واقعی مشخص نیست.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com