فائو آخرین تغییرات قیمت محصولات کشاورزی و مرغداری را اعلام کرد

فائو آخرین تغییرات قیمت محصولات کشاورزی و مرغداری را اعلام کرد
بر اساس آخرین ارقام اعلام شده از طرف فائو ،گوشت مرغ با تغییرات کمی همراه بوده است . به طور کلی شاخص قیمت مواد غذایی فائو برای سومین ماه متوالی با کاهش مواجه شده و کاهش قیمت بیشتر بر غلات و روغن های گیاهی بوده است . 
شاخص قیمت مواد غذایی فائو در ماه ژوئن 2014 میلادی نسبت به ماه گذشته  8 / 1 درصد و نسبت دورۀ مشابه در سال گذشته 8 / 2 درصد کاهش داشته است . افت قابل توجه قیمت غلات و روغن های گیاهی دلیل این کاهش قیمتی است که برای بار سوم اتفاق می افتد . درحالیکه فراورده های لبنی نیز با افت قیمت مواجه شده اند ، قیمت گوشت ثابت مانده است . 
شاخص قیمت غلات در ماه ژوئن سال جاری نسبت به ماه گذشته 2 / 5 درصد و نسبت به دورۀ مشابه در سال گذشته 6 / 15 درصد کاهش داشته است . شاخص قیمت گندم و ذرت نیز با افت 7 درصدی مواجه شد . این ارقام انعکاس دهنده بهبود در چشم انداز تولیدات جهانی و کاهش نگرانی ها در مورد اختلال در حمل و نقل اوکراین است .
شاخص قیمت روغن های گیاهی در ژوئن سال جاری نسبت به ماه گذشته 3 / 3 درصد و نسبت به سال قبل 4 / 2 درصد کاهش داشته است .
روغن های خوراکی گیاهی نیز با کاهش مواجه شده و در ماه گدشته به پایین ترین میزان به نسبت 9 ماه قبل رسیده است . قیمت روغن سویا به علت فراوانی این محصول در آمریکای جنوبی طی چهار سال اخیر کاهش یافته و پیش بینی می شود که این میزان نیز در سال 15-2014 ادامه داشته باشد . میزان روغن آفتاب گردان و روغن کلزا نیز در شاخص سال 15-2014 لحاظ میشود .
شاخص قیمت گوشت در ژوئن سال جاری نسبت به ماه گذشته 7 / 0 درصد و نسبت به سال گذشته 1 / 8 درصد افزایش داشته در حالیکه این تغییر قیمت بر روی گوشت مرغ محسوس نبوده است .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com