فائو: رشد بازار طیور، همچنان ادامه دارد

فائو: رشد بازار طیور، همچنان ادامه دارد
بازار طیور، امسال نیز سردمدار بازار جهانی گوشت خواهد بود.
پیش بینی شده است که تولید گوشت مرغ در سال 2017، افزایش 1 میلیون تنی داشته باشد و با 9 درصد افزایش، از 117.2  میلیون تن به 118.2 میلیون تن خواهد رسید‌‌.‌‌‌‌‌‌‌

رشد گوشت گوسفند، ثابت است
فائو گزارش کرده است که مصرف گوشت گاو، بیشترین رشد تولید را خواهد داشت و پیش بینی می شود که با 1.7 درصد افزایش، از 68.3 میلیون تن به 69.5 میلیون تن برسد. گوشت گوسفند، همچنان تولید ثابتی خواهد داشت و میزان آن 14.5 میلیون تن باقی خواهد ماند.
در مورد تجارت، باید گفت که تجارت گوشت طیور و گاو، بیشترین رشد را داشته اند و در واقع، برندگان اصلی بوده اند. گوشت مرغ با 2 درصد افزایش، به 13.1 میلیون تن و گوشت گاو با 2.2 درصد افزایش، به 9.1 میلیون تن رسیده است.
بیشترین میزان گسترش و افزایش تولید جهانی در آمریکا، برزیل، روسیه، مکزیک و هند و همچنین آرژانتین، ترکیه و تایلند مشاهده می شود. البته کشور چین، با وجود افزایش رشد در بازارهای گوشت گوسفند، خوک و گاو، امسال میزان تولید کلی ثابتی خواهد داشت که این امر به دلیل افزایش آنفلوانزای پرندگان است.

تایلند، بازیگردان جدید بازار
گزارش فائو نشان می دهد که در زمینه تقاضا برای گوشت مرغ، کشورهای ژاپن، آنگولا، کوبا، عراق و امارات متحده عربی، تصمیم دارند که واردات خود را افزایش دهند. در کشور ژاپن، افزایش واردات، موجب رشد تقاضا برای محصولات دارای ارزش افزوده ای شده است که بیشتر از کشور تایلند وارد می شوند و محصولاتی هستند که آماده مصرف می باشند. از طرفی میزان واردات از سوی اتحادیه اروپا، چین، ویتنام، مکزیک، عربستان سعودی و فیلیپین، کاهش خواهد یافت.
در میان صادر کنندگان، کشورهای آمریکا، تایلند، آرژانتین، برزیل و اوکراین، شاهد افزایش صادرات خواهند بود اما پیش بینی می شود که شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، بر مسیر و سرعت تولید گوشت مرغ و تجارت در نقاط مختلف، تاثیر بگذارد.
 قیمت های رقابتی بین المللی، باعث افزایش وضعیت بدون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شده است؛ زیرا از ماه اوت، صادرات قاره آمریکا، به ویژه کشور کوبا، آنگولا و آفریقای جنوبی افزایش یافته است.
ایران، شیلی و اتحادیه اروپا، شاهد کاهش صادرات خود خواهند بود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com