عوامل واسطه‌یی در قیمت اختلال ایجاد می‌کنند

عوامل واسطه‌یی در قیمت اختلال ایجاد می‌کنند

باید برای کوتاه کردن دست عواملی که باعث اختلال قیمت جوجه یک روزه در بازار شده‌اند، واحد‌های مرغداری جوجه مورد نیاز خود را به طور مستقیم از تولیدکننده‌ها خریداری کنند.
مهندس غلامعلی فارغی ـ رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه ـ در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که قیمت‌های اعلام شده از سوی این انجمن برای جوجه یک روزه متعادل‌کننده است، افزود: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها نرخ‌های اعلام شده برای جوجه یک روزه قابل قبول بوده و رعایت آن برای تمام اعضای انجمن الزامی‌ است.
وی با اشاره به این که عده‌ای عوامل واسطه‌یی و خاص درخصوص قیمت جوجه یک روزه در بازار تشنج ایجاد می‌کنند، ادامه داد: در صورتی که اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها جوجه موردنیاز خود را از تولیدکننده‌ها خریداری کنند، دست عواملی که از لحاظ قیمت جوجه در بازار اختلال ایجاد کرده‌اند، پس زده می‌شود.
فارغی یادآور شد: با توجه به تقاضای بالا و عرضه کم و قیمت مناسب مرغ، مرغداران از جوجه‌ریزی عید خارج شده و سالن‌ها خالی شده است که همین عوامل باعث هجوم متقاضی در بازار و اختلاف قیمت از تولید تا مصرف شده است؛ ولی در صورتی که واحد‌های گوشتی به طور مستقیم به تولیدکننده برای تهیه جوجه مراجعه‌کننده این اختلاف قیمت ها از بین می‌رود.
رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه با تاکید بر این که از نظر ظرفیت تولید جوجه یک روزه در کشور مشکلی وجود ندارد، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که تولید جوجه در اردیبهشت‌ماه امسال به حدود 68 تا 70 میلیون قطعه برسد که رقم قابل قبولی است و همچنین این تولید در خرداد ماه امسال به 75 میلیون قطعه می‌رسد که حتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم بیشتر است.
فارغی با اشاره به تولید سال گذشته گفت: سال گذشته نزدیک به 840 میلیون قطعه جوجه تولید شد که رقم متعادلی بود و پیش‌بینی می‌کنیم امسال نزدیک به 900 میلیون قطعه جوجه تولید شود که نیاز کشور نیز در همین حد است.
وی کاهش تولید جوجه در چند ماه گذشته را معلول عدم حمایت سیستم بانکی و بخش بازرگانی از مجموعه واحد‌های مرغداری و خارج شدن عده‌ای از تولیدکنندگان از مرحله تولید به دلیل شرایط بد مالی دانست و تاکید کرد: در صورتی که سیستم برنامه‌ریزی کشور اعم از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بازرگانی و سیستم مالی دست به دست هم بدهند تا مرغدار به عنوان تولیدکننده از تولید خود سود ببرد، با توسعه تولید روبه‌رو می‌شویم، در غیر این صورت باید نگران تولید کشور باشیم.

 
کلمات کلیدی واسطه دلال
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com