عمر اقتصادی مرغداری های ایران پایان یافته است

عمر اقتصادی مرغداری های ایران پایان یافته است

امروز در دنیا تشکل ها و اتحادیه از قدرت بالای برخوردار هستند و این قدرت را از اختیاراتی که دولت آنها در اختیار آنها قرار داده است به دست آورده اند.
مهندس مقدم نیا - رئیس اتحادیه سراسری تعاونی مرغداران گوشتی ایران - با اعلام مطلب فوق گفت : دولت اگر امور تصدی را به اتحادیه ها و تعاونی ها بسپارد هم کار خود را کم کرده است هم باعث ساماندهی بهتری در امور صنعت مرغداری می شود.
وی ادامه داد: اتحادیها می توانند به صورت تخصصی و علمی بر امور مرغداری ها رسیدگی کنند و با امور تصدی گری که هم اکنون در اختیار خود دولت می باشد تولید مرغدار را هدایت و توزیع آن ها را ساماندهی و بحث صادرات را تقویت نمایند و شبکه تولید و توزیع را از وضعیت سنتی که هم اکنون در آن حاکم است نجات دهند.
وی با اعلام اینکه مرغداری های ایران عمر اقتصادیشان به پایان رسیده است و هنوز در ساختمان های 30 ساله غیر استاندارد مرغداری انجام می شود، ادامه داد: در چندین سال گذشته، شیوع بیماریها، کاهش تولید، افزایش قیمت نهاده ها، مشکلات موجود در صنعت و ... به مرغدارها فرجه ای نداده است که به فکر توسعه تولید و امور مربوط به آن باشند.
وی اعلام کرد اتحادیه ها با نداشتن هیچ گونه اختیاراتی فقط می توانند اوضاع را بررسی و تحلیل نمایند و در بعضی از مواقع نیز پیشنهادات اجرایی می دهند که علی رغم مفید بودن پیشنهادات، به علت عدم قوه اجرایی صحیح و خالی بودن دست اتحادیه ها، طرح ها و پیشنهادات هرگز اجرایی نمی شوند و یا نیمه کاره رها می شوند.
شما می توانید فیلم کامل مصاحبه خبرنگار I.T.P با آقای مهندس مقدم نیا را در سایت www.ITPvp.com ملاحظه نمایید.

 
نظرات شما
  •  

    يوسف اويسي گفت : ۹۱/۰۲/۲۳

    مهمترين علت گراني گوشت مرغ وكمي سود مرغداران استفاده از روش هاي سنتي در اين صنعت است چون 1- تمام هزينه هاي توليد در اروپا بيشتر از ايران است ولي گوشت مرغ در اروپا ارزان تر است 2- كمتر مرغداري زير نظر دامپزشك كار مي كنند 3- مرگ ومير مرغ ها در ايران بخاطر عدم آگاهي مرغداران سنتي بسيار زياد است لذا مرغداران سنتي بايد ياد بگيرد براي سود آور كردن صنعت خود هزينه نمايد تا دچار ضرر هاي هنگفت نباشد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com