عمر اقتصادی اغلب تجهیزات و ادوات مرغداری های ایران گذشته است

عمر اقتصادی اغلب تجهیزات و ادوات مرغداری های ایران گذشته است

ایسکانیوز: مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور گفت: اغلب تاسیسات و تجهیزات و ادوات مورد استفاده در مرغداری ها از عمر اقتصادی شان گذشته و سیستم مرغداری ها در ایران کاملا سنتی است، اما طرح ساماندهی جوجه یکروزه، صنعت مرغداری در ایران را مکانیزه و به روز می کند.
حسین مقدم نیا، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز گفت: مطالعه بر طرح ساماندهی جوجه گوشتی یکروزه به مدت 3 سال طول کشید و بنا بر این مطالعه و بررسی، این نتیجه حاصل شد که باید نسبت به ساماندهی این صنعت طراحی جدیدی صورت گیرد.
وی افزود: با بررسی های انجام شده تصمیم بر آن شد تا یکپارچه سازی در طرح صورت گیرد به این معنی که کلیه عوامل مرتبط در این صنعت با هم سنجیده شده و عوامل مشکل ساز در تولید را پیدا کرده و برای حل آنها چاره اندیشی کرد.
مقدم نیا گفت: با انجام یکپارچه سازی در صنعت مرغداری تولید کننده، تولید را به موقع و متعادل با تقاضا عرضه کرده و باعث می شود تا قیمت ها در طی سال با نوسانات شدیدی رو به رو نباشد.
وی افزود: برای تحقق اهداف و انجام یکپارچه سازی با طرح ساماندهی جوجه یکروزه گوشتی، کمیته فنی با حضور نمایندگان از اتحادیه مرغداران، انجمن صنفی جوجه گوشتی و معاونت امور دام در این رابطه تشکیل شد.
مقدم نیا گفت: برخی از وظایف این کمیته به شرح زیر است: برنامه ریزی و اجرای تدابیر کارآمد برای اجرای طرح ساماندهی، تلاش در جهت توسعه تکنولوژی و دانش فنی پرورش دهندگان از طریق فراهم سازی زمینه های آموزش و استقبال و پیشنهاد پیگیری انتقال برخی از وظایف تصدی گری دولت به اتحادیه ها و انجمن ها و تشکل ها و ...
وی افزود: همچنین برخی اقدامات اجرایی این کمیته نیز به شرح زیر است: تعیین قیمت های کف و سقف برای عرضه جوجه یک روزه و گوشت مرغ با توجه به قیمت تمام شده و شرایط بازار داخلی و خارجی، ابلاغ قیمت از طریق مجری طرح به سازمان های مرتبط و در صورت لزوم به رسانه ها، تعیین ضوابط لازم برای بیمه اجباری جوجه های یکروزه در طرح که توسط صندوق بیمه انجام می شود.
مقدم نیا گفت: دبیرخانه طرح ساماندهی در اتحادیه سراسری متمرکز است و برنامه ریزی آن به گونه ای است که هر هفته موضوعات مهم در این کمیته تصمیم گیری و به محل مربوط ابلاغ می کند.
وی خاطرنشان کرد: صنعت جوجه در ایران با یک سیستم سنتی اداره می شود و در سیستم جدید طرح ساماندهی با اقدامات انجام شده با یک سیستم نرم افزاری و برنامه ریزی شده در استان جوجه ریزی توسط مرغداران به اطلاع اتحادیه رسیده و نهاده های مورد نیاز آن از طریق اتحادیه تامین می شود

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com