عقد قرارداد بالای 80 درصد از مرغداران آذربایجان شرقی با اتحادیه تعاونی‌های روستایی

عقد قرارداد بالای 80 درصد از مرغداران آذربایجان شرقی با اتحادیه تعاونی‌های روستایی

بیش از 80 درصد مرغداران استان پس از واگذاری کار قیمت‌گذاری و تنظیم بازار فرآورده‌های مرغ و تخم مرغ به این سازمان، با اتحادیه تعاونی روستایی قرارداد بستند.    
به گزارش خبرگزاری  ایانا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ضمن بیان این مطلب افزود:  سقف قرارداد خرید گوشت مرغ در قالب طرح ساماندهی تولید، خرید و فروش مرغ و تخم‌مرغ در استان بالای 80 درصد است و طبق قرارداد منعقده با واحدهای تولیدی، مرغ زنده در درب مرغداری خریداری و مبلغ آن حدوداً تا یک هفته به مرغداران پرداخت می‌شود و مرغداران می‌توانند ضمن عقد قرارداد تحویل قطعی بصورت یکساله با عقد قرارداد پیش خرید برای ردیافت جوجه و اقلام دان (ذرت، سویا و کنجاله) اقدام کنند.
سلمان شفاعت اضافه کرد: اتحادیه تعاونی‌های روستایی در جهت تعدیل قیمت مرغ و همچنین تنظیم بازار تا نیمه دوم شهریور ماه سال جاری با 80 درصد مرغداران به عقد قرار داد خرید مرغ زنده کرده است.
او تصریح کرد: براساس مصوبه ستاد طرح ساماندهی خرید و فروش مرغ و تخم مرغ، مرغ زنده از قرار کیلویی 11هزار و 500 ریال در درب مرغداری خریداری و پس از کشتار از قرار کیلویی 17هزار و 100 ریال به توزیع کنندگان تحویل و به قیمت مصوب حداکثر 18هزار و 500 ریال در تمامی فروشگاه‌های عرضه این محصول توزیع می‌شود.
وی در رابطه با نحوه اجرای این طرح اظهار داشت: مجری این طرح در استان اتحایه تعاونی‌های روستایی است که خرید را بصورت نقدی انجام می‌دهد و سازمان جهاد کشاورزی مسئولیت و نظارت بر اجرای طرح را برعهده دارد.
شفاعت تصریح کرد: خوشبختانه براساس آمار جوجه‌ریزی موجود در استان هیچ مشکلی در تامین نیاز مصرف‌کنندگان نداریم و ذخیره مرغ منجمد و گرم به اندازه کافی در سطح استان موجود می‌باشد.
وی در رابطه با تنظیم بازار تخم مرغ و گوشت قرمز اظهار داشت: در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده قیمت تخم مرغ در درب مرغداری 8هزار و 900 ریال تعیین و به قیمت 10هزار و 300 ریال به دست مصرف کنندگان خواهد رسید که بزودی این طرح نیز در استان آغاز خواهد شد و در رابطه با گوشت قرمز نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم و در حال حاضر گوشت منجمد در فروشگاه‌های عرضه محصولات پروتئینی از قرار کیلوئی 37هزار و 500 ریال تا 40هزار و 500 ریال عرضه می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در ادامه گفت: هدف از اجرای این طرح ثبات قیمت حمایت از تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان و قطع دست واسطه‌ها و سودجو از چرخه عرضه محصولات پروتئینی است و در این راستا با سازمان تعزیرات حکومتی و بازرسی سازمان بازرگانی هماهنگی‌های لازم بعمل آمده است

 
کلمات کلیدی ساماندهی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com