عقب‌ماندگی روستاها خطر جدی کاهش تولید مرغ در مازندران

عقب‌ماندگی روستاها خطر جدی کاهش تولید مرغ در مازندران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: توسعه نامناسب روستاها خطر جدی برای کاهش تولیدات مرغ در استان است.
عنایت‌الله تورنگ در کارگروه اقتصادی مازندران اظهار داشت: سهم بخش کشاروزی مازندران از ارزش افزوده بالای 10 درصد برخوردار است و در سطح ملی ارزش افزوده مازندران از 20 درصد به 24 درصد افزایش یافت. 
وی با اشاره به میزان تولید جوجه یکروزه در مازندران تصریح کرد: در سال 89 میزان تولید جوجه یکروزه مازندران 391 میلیون عدد بود که بخشی برای تامین نیاز استان و برخی دیگر به سایر استان‌ها انتقال داده شد. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 16 کشتارگاه فعال مرغ در مازندران مشغول فعالیت هستند، افزود: این کشتارگاه‌ها در هر ساعت 36 هزار قطعه مرغ را برای بازار مصرف آماده می‌کنند. 
تورنگ با اعلام اینکه بانک اطلاعاتی طیور در کشور ایجاد شد، بیان داشت: در این بانک اطلاعاتی تمام اطلاعات تولیدکنندگان مرغ جمع‌آوری می‌شود تا واحدهای تولید به طور کامل شناسایی و فعالیت‌ آنها در کشور رصد شود. 
وی با بیان اینکه بازار نامتعادل گوشت مرغ تولیدکنندگان را دچار مشکل می‌کند، افزود: باید با اجرای تمهیدات مناسب از ناهماهنگی‌های ایجاد شده در بازار مرغ جلوگیری شود. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه کشور ما در رتبه هفتم تولیدکنندگان مرغ جهان است، افزود: با توجه به استعداد بالایی که در استان وجود دارد متقاضیانی زیادی برای ایجاد واحد مرغداری در استان داریم. 
وی عمده‌ترین مشکل متقاضیان تولید مرغ مازندران را تهیه زمین عنوان کرد و بیان داشت: توسعه نامناسب روستاها می‌تواند خطر جدی برای کاهش تولیدات مرغ در استان باشد. 
تورنگ با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه‌ای که می‌تواند باعث جلوگیری از کاهش افت قیمت در بازار شود، افزود: ایجاد زنجیره منظم تولید مرغ در راستای حمایت از تولیدکنندگان این محصول در استان تشکیل شود. 
وی با بیان اینکه تمام امور مربوط به تولید مرغ از ابتدا باید در این زنجیره تعریف شود، تاکید کرد: جهاد کشاورزی از اجرای منظم زنجیره‌ تولید مرغ در استان حمایت می‌کند. 
وی با اشاره به تولید 35 درصدی جوجه یک روزه در مازندران افزود: با ایجاد زنجیره مناسب تولید و فروش علاوه بر کنترل بازار تولید از نوسانات قیمت مرغ از ابتدا تا انتها جلوگیری می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com