عشایر قوچانی بیش از ۱۲۰۰ تن گوشت قرمز تولید می‌کنند

عشایر قوچانی بیش از ۱۲۰۰ تن گوشت قرمز تولید می‌کنند
مدیر اداره امورعشایری خراسان رضوی گفت: عشایر شهرستان قوچان با در دست داشتن ۲۰درصد از دام سبک شهرستان سالانه حدود ۱۲۰۰تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.
حسین قشقایی در قوچان اظهار کرد: عشایر استان خراسان رضوی باجمعیتی بالغ بر 30 هزار نفر و تعداد 6000 خانوار و با داشتن 800 هزار راس دام سبک 10درصد دام سبک استان را دارا هستند.
وی افزود: در این میان عشایر شهرستان قوچان با جمعیتی بالغ بر 4000 نفر با تعداد 750 خانوار و دارای 85 هزار راس دام سبک می‌باشند که در حدود20 درصداز دام سبک شهرستان را در اختیار دارند.
قشقایی بیان کرد: عشایر این شهرستان با تولید 1200تن گوشت قرمز و 1400تن شیر نقش به سزایی در اقتصاد منطقه دارند.
وی به دیگر محصولات تولیدی عشایر این شهرستان اشاره کرد و گفت: تولید 130تن روغن حیوانی وسایر محصولات لبنی از قبیل کشک و قورت و غیره از دیگر تولیدات این قشرزحمتکش از جامعه است.
وی اظهار کرد: در زمینه تولید پشم120 تن پشم سالانه تولید می‌شود که جهت تولید انواع صنایع دستی و بافت قالی و گلیم وغیره استفاده می‌شود.
مدیر اداره امورعشایری قوچان تصریح کرد: در سال‌های اخیر با کمک اتحادیه‌های عشایری استان و شرکت تعاونی عشایری شهرستان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح شهرستان اجرا شده است.
وی گفت: این طرح با هدف اشتغال‌زایی و کمک به بهبود زندگی عشایری و افزایش درآمد آن‌ها اجرا شده است.
قشقایی افزود: در این طرح سعی داریم با پرداخت تسهیلات و علوفه وکمک‌های علمی پروار بندی بره تا مرحله کشتار توسط خود عشایر انجام شود.
مدیر اداره امورعشایری قوچان بیان کرد: در همین راستا و با کمک شرکت تعاونی و عشایری شهید دستغیب توزیع 3000تن علوفه و آبرسانی در سه نقطه (ییلاق -میانبند-قشلاق) و به میزان حدود3000تانکر ده هزار لیتری انجام شده است.
وی افزود: توزیع آرد کپسول گاز کوپن نفت و بیمه عشایر از دیگر اقدامات حمایتی از عشایر است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com