عرضه کافی نهاده‌های دامی قیمت مرغ را کاهش داد

عرضه کافی نهاده‌های دامی قیمت مرغ را کاهش داد
حسین مقدم نیا افزود: دولت جهت تامین بخشی از نیاز مرغداران نظیر تامین نهاده‌ها اقداماتی را آغاز کرده که به طور حتم ادامه روند مذکور باعث کاهش قیمت مرغ تا اواسط اردیبهشت ماه جاری می‌شود.
وی با بیان اینکه طی ۲ ماه‌های گذشته نرخ کنجاله سویا یکباره از ۴۸۰ تومان به ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان رسیده بود گفت: با حمایت‌های دولت طی چند روز گذشته نرخ کنجاله سویا به ۸۵۰ تا ۹۰۰ تومان در هر کیلوگرم رسیده است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور اظهارداشت: درسال‌های اخیر ماهانه حدود ۵۰۰ هزارتن نهاده طیور تامین و ذخیره‌سازی می‌شد که با توجه به واردات اخیر باید ذخیره‌سازی دان به حالت عادی بازگردد.
وی اظهارداشت: هم اکنون مرغ زنده در هرکیلوگرم ۳ هزارتومان در محل مرغداری‌های استان تهران خریداری می‌شود که نسبت به چند روز گذشته حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ تومان کاهش نرخ را نشان می‌دهد.
این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: همچنین مرغ درمحل کشتارگاه در هر کیلوگرم به قیمت ۴ هزارو ۳۰۰ تومان و برای مصرف‌کنندگان در خرده فروشی‌ها ۴هزارو ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.
وی ادامه داد: هم اکنون با عرضه و کاهش قیمت نهاده‌های دامی، جوجه ریزی در واحدهای مرغداری صورت گرفته و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
وی از دولت خواست علاوه بر اقدامات حمایتی، تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تولید‌کنندگان صنعت طیور کشور قرار دهد تا برای اداره مرغداری‌ها با مشکل مواجه نشوند.
مقدم نیا اضافه کرد:برای کاهش ضرر تولید‌کنندگان داخلی، بایستی قیمت کف این محصول توسط سازمان‌های ذیربط تعیین شود، تا در صورت کاهش قیمت مرغ‌، این فرآورده پروتئینی توسط شرکت‌های پشتیبانی خریداری شود.
وی افزود: سالانه حدود یک میلیارد قطعه مرغ گوشتی در ۱۷ هزارو ۵۰۰ واحد مرغدارای کشور تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.
 
نظرات شما
  •  

    دانیال کبیری مرغدار گفت : ۹۱/۰۱/۲۸

    جناب اقای مقدم با عرض سلام و ادب شما فرموده اید با حمایت دولت قیمت سویا به 900 تومان رسیده ! سوال این است که قیمت ان در اول اسفند ماه 480 تومان بوده و تا کیلوئی 1500 تومان افزایش داشته که همه هم شاهد این واقعیت تلخ بوده از جمله خودم یکی از خریداران بخت برگشته هستم با عنایت به این شرایط اگر حمایت دولت نبود قیمت ان چقدر می شد ؟ و اگر واقعا حمایت دولت بدرقه راهمان هست به نظر شما ظرف مدت یک ماه قیمت ان از 480 تومان باید 9500 تومان یعنی دو برابر بشود ؟ ایا واقعا قیمت مرغ زنده دو برابر شده است ؟ قیمت مرغ زنده درب مرغداری در اوایل اسفند حدود 2300 تا 2400 بوده واکنون از 2800 تا 3000 تومان درب مرغداری هست شما بفرمائید با خرید نهادهای که همه شاهد قیمت های نجومی ان بوده وجهت تهیه ان مرغدار بخت بر گشته می با یستی مبلغ سفارش را به حساب فروشنده نقدا واریز و پس حصول اطمینان فروشنده نسبت دریافت مبلغ فوق ان هم در شرایطی که بانک ها هیچ گونه تسهیلاتی به مرغدار پرداخت نکرده و طبق روال معمول بهانه های خاص خودشان از قبیل پایان سال بودن و کمبود اعتبار و هزار جور بهانه های بنی اسرائیلی از دادن وام و نقدینگی به مرغداران سر باز زدند این در حالی است که همین حالا مرغدار بایستی مرغ خود را به واسته ها و خریداران مرغ بفروشد و مبلغ ان را 60 روز دیگر دریافت کند و تازه مزید اطلاع بدانید که حتم دارم میدانید مبلغ نقدی بهای مرغ بعد از 25 الی 30 روز دیگر به مرغدار پرداخت می شود . ایا واقعا دولت و دولتمردان با این واقعیتها اشنا هستند و مشکلات ما را میدانند کاری نمی کنند یا ؟ یا اینکه واقعا نمی دانند تولید کننده با چه مشکلاتی دست به گریبان است -- پس حداقل خواننده گان عزیز بخوانند و به قضاوت بنشینند و تا کمی قیمت مرغ بالا میرود بوق و کرنای دولتی ها گوش عالم و ادم را کر نکند که چرا قیمت مرغ بالا رفته - که صد البته گرانی های دیگر از قبیل قیمت های نجومی قبض برق و گاز و گازوئیل و حامل های انرژی و کمبود و گرانی داروجات و واکسن و تلفات سنگین مرغها را نادیده گرفتیم و عنوان نکردیم === شما ها به قضاوت بنشینید که قیمت تمام شده با شرایط فوق چقدر می باشد و مرغدار چه باید بکند ؟

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۱/۰۱/۲۸

    آقای مقدم!سویای 850تومنی اگه جایی بود به ما هم بگین.دروغ به این بزرگی .من وخیلی از مرغدارها سویا خرید کردیم از بیست روز تا یکماه طول کشیده ولی از سویا خبری نیست.یکی از شرکتهای استان گلستان هم ازفرصت استفاده کرده و سویای سوخته را 1400تومن به مرغدار بدبخت میفروشه .معلوم نیست کی باید به تقلب این شرکتها رسیدگی کنه.

    پاسخ...
  •  

    مرغداری از شمال غرب گفت : ۹۱/۰۱/۲۹

    آقای مقدم نیا معذرت میخواهم کدام سویا 850؛ 900 تومانی اگه چنین سویایی باشد ما که ندیدیم ما سویا پایین تر از 950 تومان ندیدیم آنهم با کلی شرط و شروط که به دستمان در مرغداری 1050 تومان می رسد من فکر میکنم شما بهتره از این سمت کناره گیری کنید اگر هم روحیه تان با کناره گیری سازگار نیست لااقل اظهار نظر نکنید تا اطهارات شما همچون چماق بر سر تولید کننده بیچاره زده نشود

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com