عرضه مرغ هورمونی صحت ندارد

عرضه مرغ هورمونی  صحت ندارد

رئیس مرکز مجازی پژوهش‌های راهبردی دامپزشکی در پاسخ به اظهارات یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ‌گفت: ادعای توزیع اکثر مواد غذایی بدون استاندارد بهداشتی و عرضه مرغ‌های هورمونی ناشی از عدم اشراف بر زحمات و خدمات ناظران بهداشتی است.
دکتر محمد لطفی‎زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با ابراز تأسف نسبت به اظهارات نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی‌ اظهار کرد: نباید مردم را بدون دلیل و آگاهی از واقعیت‎ها نگران کرد.
وی افزود: عضو محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادعای توزیع اکثر مواد غذایی بدون هرگونه استاندارد بهداشتی و پرورش تمام مرغ‎های عرضه شده در بازار با استفاده از هورمون را بدون هرگونه تحقیق مطرح کرده‌اند که هر دو ادعا صحت ندارد.
لطفی‎زاده با اشاره به تلاش مستمر سازمان‎های متولی نظارت بهداشتی بر مواد غذایی افزود: غیر از وزارت بهداشت و درمان و مؤسسه استاندارد که نظارت‌های مهم و تأثیرگذاری بر تولید و عرضه مواد غذایی اعمال می‌کنند، دامپزشکان در سراسر کشور روزانه مشغول انجام بازرسی و نظارت بر تولید و عرضه مواد غذایی با منشاء دامی‌هستند و سازمان دامپزشکی کشور در این زمینه دستورالعمل‌های جامعی وضع نموده است.
رئیس مرکز مجازی پژوهش‌های راهبردی دامپزشکی با تکذیب استفاده از هورمون در پرورش مرغ اظهار کرد: مصرف هورمون در دوره پرورش طیور هزینه بالایی به تولیدکننده تحمیل می‌کند و حتی در صورت تمایل به مصرف آن از نظر اقتصادی این کار به صرفه نیست.
لطفی‎زاده در پایان تأکید کرد: دامپزشکان در سراسر کشور بر اساس دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی بر تولید و عرضه مواد غذایی با منشاء دامی‌اعم از گوشت، شیر و فرآورده‎های لبنی به طور جدی نظارت دارند و مردم درباره شایعاتی نظیر استفاده از هورمون در پرورش مرغ، نظر سازمان دامپزشکی و دامپزشکان را فصل‎الخطاب بدانند.
 

 
کلمات کلیدی گوشت مرغ هورمون عرضه
نظرات شما
  •  

    محمد هایری گفت : ۹۰/۱۱/۱۰

    متاسفانه باور عمومی بر این است که رشد مرغ در زمان کوتاه بدون تزربق هورمون غیر ممکن است و اظهارات غیر کارشناسانه برخی از آقایان پزشکان و سایت های اینترنتی و متاسفانه گاها برخی کارشناسان جهاد هم بر این باور غلط دامن میزند . وقت ان رسیده تا با تنویر افکار عمومی! رشه این قبیل شایعات برای همیشه خشکانده شود.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com