عرضه مرغ های ذخیره به بازار مشکل تولید کنندگان را حل می کند

عرضه مرغ های ذخیره به بازار مشکل تولید کنندگان را حل می کند

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: توزیع و عرضه مرغ های منجمد و ذخیره در سردخانه ها به بازار ظرفیت سردخانه ها را در جذب تولید روزانه مرغ بالا برده و مشکل موجود را حل می کند.
حسین مقدم نیا، مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، گفت: دولت می تواند با عرضه به موقع مرغ های منجمد ذخیره در مناطق مورد نیاز و جذب تولید روزانه مرغ از متضرر شدن تولید کنندگان و مرغداران جلوگیری کند.
وی افزود: با عدم تحقق اهداف طرح ساماندهی مرغداران دچار زیان های شدیدی شده و آنها مجبور به کاهش سطح تولید شده اند.
مقدم نیا گفت: یکی از عوامل مهم در طرح ساماندهی پشتوانه قوی و تداوم در تامین نهاده ها است و وظیفه دولت تحویل نهاده های لازم یک هفته بعد از قرارداد است که متاسفانه این امر محقق نشده و نهاده ها به فاصله 20 روز بعد از قرار داد به دست مشتری می رسند.
وی خاطر نشان کرد: در صورتی که وعده دولت به مرغداران عملی شده و نهاده های لازم به موقع به دست مرغداران برسد و بر اساس قرار داد قیمت آن در طول یک سال ثابت بماند نیمی از اهداف طرح ساماندهی به اجرا درآمده و بسیاری از مشکلات سد تولید را از راه تولید کنندگان بر می دارد.
مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با اشاره به تضعیف شبکه توزیع گوشت مرغ در طرح ساماندهی عملکرد وزارت جهاد کشاورزی را در این بخش ضعیف اعلام کرد و گفت: متاسفانه شبکه توزیع دان و گوشت مرغ منظم نیست و کشتارگاه ها هم کار خود را به درستی اعمال نمی کند.
وی گفت: از مهمترین آسیب های طرح ساماندهی کاهش شدید قیمت جوجه است چرا که نیمه دوم سال جاری با توجه به افزایش مصرف بهترین فصل برای مرغداران و بالا رفتن قیمت جوجه است در حالی که بعد از طرح ساماندهی قیمت جوجه کاهش یافت و در حال حاضر به هر قطعه 160 تومان رسیده است.
مقدم نیا گفت: تولید مرغ کشور روزانه سه هزار تن است که به صورت ذخیره سازی و تغییر فرهنگ مصرف مردم به شیوه استفاده از مرغ منجمد هم منجر به ثابت نگه داشتن قیمت مرغ و هم تنظیم بازار عرضه و تقاضا و در نهایت رضایت مصرف کننده و تولید کننده می شود

 
کلمات کلیدی ذخيره
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com