عرضه مرغ تازه طبق روال ماههای گذشته انجام می شود

عرضه مرغ تازه طبق روال ماههای گذشته انجام می شود

دکتر علی آذروش دبیر انجمن مرغداران گوشتی در گفت و گو با موج ضمن اعلام این مطلب افزود: با توجه به منحنی مصرف مرغ در جامعه در می یابیم در برخی ماهها به دلیل وجود مناسبتها مصرف مرغ افزایش می یابد.
وی تولید را دارای یک مسیر خطی دانست و گفت: محصولی که امروز در سفره مردم مصرف می شود 13 ماه قبل برنامه ریزی شده است. در سطوح جهانی نیز در صورت تغییر در میزان مصرف در یک ماه خاص، مازاد نیاز بوسیله مرغ منجمد تامین می شود.
آذروش با اشاره به تولید سالانه 1 میلیون و 605 هزار تن گوشت مرغ تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، دولت اقدام به توزیع مرغ منجمد کرده است. تولید مرغ تازه نیز مانند گذشته انجام می شود.
وی افزود: متاسفانه در ایران مردم تمایلی به استفاده از مرغ منجمد ندارند در حالیکه در تولید این محصول مراحل نظارتی بیشتری انجام شده و کنترلهای بهداشتی یک بار بیشتر انجام می شود.
دبیر انجمن مرغداران گوشتی کیفیت مرغ منجمد ایران را مناسب توصیف کرد و گفت: مرغ منجمد در ایران با استانداردهای جهانی منطبق است فقط مرغهای منجمد اروپا با وزن 1300-900 گرم تولید می شود و در صورت تمایل به وزنهای بیشتر باید سفارش داده شود که باعث تحمل هزینه های بیشتر برای مصرف کننده می شود. در حالیکه بازار ایران پذیرنده مرغهای سنگین است.
وی استقبال مردم در زمینه استفاده از مرغهای قطعه بندی را ضعیف دانست و افزود: در داخل کشور شرکتهایی وجود دارند که مرغ تازه را قطعه بندی می کنند اما استقبال مصرف کننده ها از این محصول بسیار ضعیف است.
آذروش قیمت تمام شده تولید گوشت مرغ را 1700-1600 تومان اعلام و تصریح کرد: صنعت مرغداری سود حاصل از فروش کالاهایش را به صورت سالانه محاسبه می کند. در برخی ماهها به دلیل وجود تقاضا برای محصول، سود حاصل بیشتر است و در برخی موارد تولید کننده مجبور است تولیدات را زیر قیمت تمام شده به بازار عرضه کند.
وی افزود: میانگین قیمت گوشت مرغ در بازار تهران 2700 تومان است. در برخی از فروشگاههای تهران مرغ با قیمت 3200 تومان عرضه می شود که ارتباطی با تولیدکننده نداشته و باید دستگاههای نظارتی این امر را کنترل کنند.

 
کلمات کلیدی توزيع توزیع
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com