عرضه مرغ با قیمت بیش از دو هزار و 800 تومان گرانفروشی است

عرضه مرغ با قیمت بیش از دو هزار و 800 تومان گرانفروشی است

وزیر بازرگانی با بیان این که اخیرا با دو تشکل بزرگ مرغ تفاهمنامه ای برای تامین مرغ امضا شده، گفت: عرضه مرغ با قیمت بیش از دو هزار و 800 تومان گرانفروشی و تخلف محسوب می شود.
به گزارش ایانا، مهدی غضنفری با اشاره به فعالیتهای وزارت بازرگانی طی سالهای گذشته در عرصه واردات، صادرات، تولید و مصرف کننده اظهار داشت: در گذشته وزارت بازرگانی فعالیتهای این چهارضلعی را برعهده داشت اما وزارتخانه ای که ما به دنبال آن هستیم، این است که قواعد این چهارضلعی را تنظیم کند و مردم و بخش خصوصی کارها را انجام دهند.
به گفته وی، نباید فراموش کرد فعالیتهای این چهارضلعی باید مدیریت شود و اگر فقط در یک یا دو ضلع از این چهار ضلعی دقت صورت گیرد پس از مدتی اثرات غفلت، آثار خود را در غالب گرانی، کمبود کالا و یا از دست رفتن تولید داخل نشان خواهد داد.
وزیر بازرگانی اظهار داشت: بر اساس تجربهای که در سالهای گذشته به دست آوردیم در این ایام باید سه فعالیت تامین، توزیع و نظارت بر کالا را در کنار هم مدیریت کنیم تا مصرف کننده در پایان این فرایند احساس کند می تواند خرید خوبی داشته باشد.
به گفته غضنفری، تامین کالا بر عهده بخش خصوصی است اما وزارت بازرگانی مشارکتی با این بخش صورت داده تا بتواند کالاهای اساسی و میوه ای که نیاز مردم است را ذخیره کند و در ایامی که به دلیل افزایش تقاضا و یا عدم عرضه قیمتها افزایش می یابد کالاها در بازار عرضه شوند.
وی تصریح کرد: در بسیاری از کالاها و میوه های شب عید ذخیره سازی خوبی صورت گرفته و منتظر زمانی هستیم که این کالاها را عرضه کنیم.
وزیر بازرگانی همچنین در خصوص توزیع کالاها در ایام عید اظهار داشت: کانالهای مرسوم در خلال سال کارهای خود را انجام میدهند اما برای این ایام کانالهای جدید توزیع ایجاد خواهیم کرد که با سرعت بیشتر و هزینه کمتری این کار صورت بگیرد.
وی یکی از روشهای توزیع را که مورد استقبال مردم قرار گرفته نمایشگاه عرضه مستقیم کالا دانست و گفت: امسال این نمایشگاهها با رشد روبرو بوده و در 330 نقطه کالا به مردم عرضه خواهند شد.
غضنفری در خصوص نظارتهای این وزارتخانه اظهار داشت: در 11 ماهه گذشته شش میلیون مورد بازرسی صورت گرفته که منجر به تشکیل 600 هزار پرونده و ثبت 700 هزار نوع تخلف شده که در این راستا سه هزار واحد صنفی پلمب شدند.
وی ادامه داد: 90 درصد بازرسیها بدون مشکل بوده و فقط 10 درصد به عنوان متخلف جریمه شده اند.
وزیر بازرگانی در خصوص قیمت مرغ بیان داشت: سیاستی بکار گرفته شده که کف و سقف قیمتها را نگه داریم که مصرف کننده و تولیدکننده هیچ کدام متضرر نشوند.
غضنفری اضافه کرد: اخیرا با دو تشکل بزرگ مرغ تفاهمنامه ای برای تامین مرغ امضا شده، که در یک مدت زمان سه ماهه قیمت گذاریها تکرار خواهد شد که کف و سقف قیمت در آن مشخص می شود.
وی تاکید کرد: عرضه مرغ با قیمت بیش از دو هزار و 800 تومان گرانفروشی و تخلف محسوب می شود.
وزیر بازرگانی درخصوص خرید پرتقال از باغداران اظهار داشت: اگر باغداری محصول خود را به فروش نرسانده برای اینکه در حق او اجحاف نشود، مباشرین وزارت بازرگانی با کف قیمت 650 تومان نسبت به خرید آن اقدام خواهند کرد تا هیچ باغداری پرتقالهای خود را ارزانتر به فروش نرساند و متضرر نشود.
غضنفری با بیان اینکه تعرفه مخصوص واردات است، گفت: تعرفه باید به گونهای باشد که بر روی تولید، واردات، صادرات و مصرف کننده اثر مثبت داشته باشد و اگر این اثربخشی حاصل نشود، تغییرات در تعرفه موجب آسیب وارد شدن خواهد شد.
 

 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com